Hop til indhold

Frisør sæt...hvor?


O´ernes mor

Recommended Posts

Da vi nu er blevet forældre til en main coon skal vi have anskaffet os nogle gode ting til at holde orden i al den pels.

Han har mange gamle knuder på bryst, i lysken, "armhulerne" og ved rumpen.

Han havde også mange der sad yderst i pelsen som jeg næsten har fået bugt med.

Jeg klipper og reder lidt hver dag, men kan godt mærke han hurtigt mister tålmodigheden med mit pilleri. Han skal dog vendes til det, så han kan blive så flot som muligt.

Jeg skal have fat i sådan en furminator som jeg har hørt flere anbefale herinde og så vil jeg købe mig en almindelig frisørsaks så det bliver så nemt som muligt at få de "duller" af som alligevel kommer. Han får lov at rende ud som han vil som de andre katte og det kan jeg se får lavet hurtigere ravage i pelsen end hvis han blev inde hele tiden.

Han har som sagt nogle rigtig gamle knuder som har lagt sig som plader af knuder hen over bryst og øverst på benene. Jeg har prøvet at klippe dem af men de sidder så tæt på huden at jeg ikke kan komme i bund. Kan man tage det sidste med en almindelig trimmer eller skal jeg få fat i en speciel en. Vil nemlig gerne have hele kittet selv, så jeg altid kan "rede" mig ud af problemerne ;)

 

Ellers nogle gode råd til pelspleje udover en daglig børstetur?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...