Hop til indhold

hun er ALTID i løbetid... HJÆLP!!!


Gæst sogc

Recommended Posts

Hej alle...

Vi har en hunkat som bliver 5 år her i april og det sidste halve år har hun været i løbetid hver anden uge...

Det er virkelig begyndt og gå os på nerverne da hun tisser på alle vorers ting og vi vågner om natten fordi hun miaver så højt...

Er der nogen som der går eller har gået igennem det samme som os og som kan hjælpe?

 

mange håbefulde hilsner

CogS

Link til kommentar
Del på andre sites

Katten bliver totalt skør i hovedet af at være i løb så tit... og det er skrækkeligt synd for hende :'(

Det bliver ikke anderledes før hun bliver steriliseret.

Få en afdragsordning med jeres dyrlæge... eller find et nyt hjem til hende... hos nogle der vil tage sig ordentlig af hende=få hende steriliseret.

Link til kommentar
Del på andre sites

hej sogc

 

du har tre muligheder,enten får du den steriliseret eller også giver i den lov til at møde en hankat hvilken nok ikke lige er sagen for jer

den sidste mulighed er at komme af med katten til nogle som vil sterilisere den for som na'zya skriver er det synd for hende,tag en

snak med dyrlægen,de fleste dyrlæger kan man godt få en afdragsordning med så det synes jeg i skulle gøre hvis du vil hendes bedste.

håber at alt går til det bedste.

 

mvh

mikkel

Link til kommentar
Del på andre sites

Na'Zyia du får det til og lyde som om vi mishandler hende?!!! vi har reddet hende fra et narko hjem hvor de pustede hash røg i hovede på hende hver dag!! vi har os en hankat som er blevet steriliseret og ham har vi lige brugt 10.000 kr på fordi han havde blæresten og skulle opereres... vi har flere gange stået uden mad til os selv fordi vi skulle ha mad til kattene!! vi har valgt og få de her dyr og de er vores ansvar og vi vil gøre ALT for at de har det godt!! vi HAR snakket med en dyrelæge om det og hun sagde det var meget normalt at hunkatte tit kom i løbetid, og derfor har vi ik gjort noget ved det! vi kommer herind for og få råd ikke for at blive dømt...! udover det med løbetiden har hun det bedre end nogle andre katte, og det samme med vores hankat!!!

så en anden gang du får lyst til og "hjælpe" andre herinde så tænk dig lige om og sæt dig ind i situationen og lad vær med og være så dømmende!!!!

 

mikkel mange tak for dine råd... det første der skal ske på mandag er at der bliver ringet til en dyrelæge og så får vi det her ordnet... vi har snakket med nogle venner der vist skulle ha en god dyrelæge som tit er villig til og hjælpe... så mange tak igen... :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det er helt normalt en hunkat kommer i løbetid igen og igen... når hun ikke bliver parret.

Det er dog ikke normalt for hende ikke at blive parret... når hun er i løb.

Derfor bliver katten mere og mere fustreret jo flere gange hun går i løb uden at blive parret.

 

Det gør mig ikke noget du synes jeg lyder dømmende - Jeg er bare glad for katten nu bliver steriliseret :)

Held og lykke med hende :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Min hunmis kom i løbetid ca. en gang om måneden - hvilket var langt oftere end andre hunkatte jeg tidligere har haft igennem årene.. Og hun er så skrækkelig irriterende når hun er i løbetid hehe - tænk på en hund som klistrer sig til dit ben dagen lang - bare mere som en hun hankattegal euforiserede dyr med kun 'sex' på hjernen :S ;P Stakkels hende, men hun følte sig godt nok 'åhhhh så dejlig' ;)

Jeg løst simpelthen hendes 'problem' ved at starte hende på p-piller - og det hjælper utroligt meget. Hun kommer slet ikke i løbetid mens hun er på pillerne. Jeg ku forestille mig at dette er måske et individuelt 'bivirkning' ved pillerne, ligesom med mennesker - vi reagerer jo forskelligt. Til tider bliver hun en smule hidsig af at være på p-pillerne så vi undersøger pt. en anden mærke/dosering eller hvordan mulighederne er på det punkt. Måske var det værd at prøve? :)

Det skal siges at hun er indekat (bange for udendørs livet) så der var aldrig fare for at hun kunne være med killinger da hun startede.. ellers skal katten lige undersøges af dyrlæge inden man starter dem på p-pillerne (hvis nu de imellem tiden er blevet gravid).

 

Hun har siden fundet sig sin stor kærlighed og fik sin første kuld med ham i vinters(planlagt graviditet). De sidste killinger blev netop hentede af deres nye forældre her til aften så måske skulle hun få lov at slippe pillerne snart og få lov igen - hun elsker virkelig at være mor - noget jeg ikke regnede med pga hendes temperament ;) Men.... nu skal hun ha lov til at have huset lidt for sig selv igen ;)

 

Held og lykke med missen^^

Redigeret af missemor
Link til kommentar
Del på andre sites

Det er rigtigt at p-pillerne vil stopper løbetider. Men UD over den sundhedsmæssige risiko nævnt ovenfor (~80% af alle hunkatte der har været på p-piller gennem længere tid ender med at have kræft/knuder i mælkekirtler/æggestokke/livmoder :() skal man også huske at p-piller igennem en hunkats - forhåbentligt - lange og dejlige liv i sidste ende kommer til at koste mere end en sterelisation.

 

Så jeg tilslutter mig at hvis man ikke planlægger at ens hunkat skal have killinger er den bedste løsning, både økonomisk og sundhendsmæssigt, sterilisation.

 

Mange hilsner :)

 

Ayoe

Redigeret af Ayoe
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...