Hop til indhold

Udekat som indekat?


Happymom

Recommended Posts

Jeg har den skønneste hankat som jeg har haft i 3 år.. han har fra starten af været både ude og inde, da vi bor i rækkehus.., nu skal vi dog flytte til en 1 sals lejlighed og jeg er så meget i tvivl om det overhovedet kan gå at vænne Milo til at bo som indekat? overvejer lidt at anskaffe mig endnu en kat, så han har en misseven at hygge med..!

Jeg tænker bare at han er så vant til at miave når han vil ud og han bliver gerne ved indtil vi lukker ham ud, så vil det fortsætte efter vi er flyttet? jeg tænker både på ham, men også på de nye naboer..

Ville det bedste være at finde et nyt hjem til ham, hvor han stadig ville kunne komme ud?

Link til kommentar
Del på andre sites

Min kat købte jeg på et dyreinternat for et par år siden.

Det var en inde-ude kat, fik jeg at vide, men på forespørgsel oplyste dyrlægen, at den sagtens kunne vænne sig til at være indekat. Bare den blev stimuleret nok, sagde hun.

Så umiddelbart vil jeg gætte på, det samme må være tilfældet for din kat.

Den vil sikkert mijawe noget i begyndelsen henne ved døren, fordi den vil ud.

Det gjorde min kat også.

Men lige så stille vænner den sig til at være indekat.

I dag er der ingen problemer mht. min kat.

Den laver aldrig ballade eller noget, så den trives helt sikkert.

Meeen...den får nu altså også meget opmærksomhed, den lille skat :)

Link til kommentar
Del på andre sites

vi har haft flere katte som skiftevis har været inde og ude kat.. det er gået helt fint...

den første var først udekat i 3 år, så indekat i 4 år, så udekat i 4 år, og derefter indekat i 1 år, og så blev hun aflivet pga sygsom...

den jeg har nu har været udekat i 4 år og er nu indekat på 2. år :D

så det kan godt lade sig gøre, det kommer bare an på katten...

min anden kat, som er udekat, ville ikke kunne blive indekat, da han er meget afhængig af at være ude, så tror ikke det kunne gå... men det jo om at vurdere katten, og evt tage chancen og prøve om katten kan blive vænnet til det :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi har også haft katte der har været skiftevis inde og ude katte og self. har de gerne ville ud i starten. Men nogle gode lege hvor de får brændt deres krudt af, et miljø hvor de kan få brugt deres sanser fx. kattegræs og andre planter der er gode til katte, legetøj, at søge eller kæmpe en smule for at få mad i stedet for bare at hente det i skålen (jagt) og hylder, kradsemiljøer o.lign. så de kan hvæsse kløer, klatre og huler til at gemme sig i, er gode substitutter :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...