Hop til indhold

At anskaffe sig endnu en kat eller ej?


Misha8

Recommended Posts

Hej!

Min kæreste og jeg har en sød lille hunkat på otte måneder. Udover hende har vi også en schæferhund på 5 år, som sagtens kan med katten og omvendt. Vi bor i en lejlighed på 77 kvm. Vores kat er fornylig begyndt at jamre sig meget- ja, sågar tisse i møblerne. Vores skud i bøssen ville være at hun keder sig, når vi er i skole og på arbejde, da hunden jo trods alt ikke er en kat.

Ville i anbefale at få os endnu en kat som legekammerat, og kan det lade sig gøre for hende at acceptere en ny kat når hun er 8 måneder? Ville endnu en kat dæmpe hendes aktivitet og jamren, eller ville det blot blive dobbelt-op?

 

Mange fortvivlede hilsner,

Lea og Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

Er katten steriliseret?

Hvis ikke, lyder det mere som om hun er i løbetid.

 

Hvis hun ER steriliseret, så synes jeg at i skal anskaffe en kat mere, når nu i har muligheden. Katte og hunde er som du siger ikke ens, men bare sørg for at finde en kat på samme alder, og som har cirka samme temperament som jeres nuværende. Og så ville jeg vælge en kastreret hankat. 2 damer sammen kan godt blive ret vrisne på hinanden.

 

Men jeg synes måske også lige du skulle smutte til dyrlægen med hende. Måske har hun problemer med urinvejene. Hvis katte har smerter når de tisser, så kan de godt blive bange for kattebakken, fordi de forbinder denne med smerterne, så jeg ville lige få hende tjekket.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...