Hop til indhold

Golden Tabby Tiger her i Danmark! :o)


Mette Lassen

Recommended Posts

Hej Allesammen!

 

Jeg har lige set dette link. Jeg ved ikke hvilket forum jeg lige skal skrive det i, men synes det er helt vildt! :D

http://www.sn.dk/Sjaelden-tigerunge-er-traekplaster-i-ZOOPARK/Naestved/artikel/123863

 

Har tilmed lige fået en lille ny killing som ligner den præcis i farverne! :)

Har i rigtig lang tid rigtig gerne ville til udlandet og se en golden tabby tiger, og nu findes den åbenbart her i Danmark! Hvis der er nogen som ved mere om den, så vær sød at skriv det, jeg er enormt facineret af den smukke sjældne farvevariation.

Er der nogen som ved mere omking det rent genetiske, som det recessive gen for striberne osv?

Jeg er helt ope at køre over denne søde lille nuttede tigerunge :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 7 months later...

Har over flere år studeret i katteracen Pathera Tigris (Tiger) og især derunder farvemutationer. Mit hjerte ligger hos verdens sjældneste katterace den Maltesiske Tiger. Det er en farve mutation der giver tigeren en sølv, grålig farve og er kun officielt set i 1910. Som en person med interesse i tigerens mange farmutationer er jeg selvfølgelig også udstyret med en viden inden for deres genetik og selve grunden til disse vidunderlige farver. Jeg kan fortælle dig at en tiger består oftest ud af to gen kategorier. Non-Agouti (sort, ofte striber) Agouti (orange). Det er det der skaber de skiftende farver i deres pels. Det er oftest indavl mellem racer der skaber den manglende sorte striber. Det kaldes bredbånds genet, og det er de brede farvede striber or de (oftest) sorte bånd. Det er de sorte bånd der mangler og de bliver således erstattet af endu en rød farve. Så alt i alt er det en stribe løs tiger. Ligesom den sne hvide tiger som er næsten helt uden striber. http://mayorettes.com/blog/wp-content/uploads/2010/07/Drug-Lord-4.jpg Jeg håber det var til hjælp hvis du har andre spørgsmål så skriv endelig ^^

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...