Hop til indhold

Overvægtig kat


Lavie

Recommended Posts

Hej. 

Jeg har en kat på næsten 4 år, som er lidt overvægtig. 6 et eller andet kg. 

Vi giver hende mad fire gange om dagen, og vejer det af så hun får mindre mad end hvad en 6kg kat skal have, så hun forhåbenligt kan tabe sig lidt men uden at sulte.

 

Hun er svær at motiverer til at vil lege og være aktiv, men sådan har hun været fra killing. Hun spiser sin mad virkelig hurtigt når hun får sin mad, og vi har mistanke om (med guide fra en der har et kattehjem) at hun nok har skulle kæmpe lidt for sin mad da hun var killing, og at det er derfor hun spiser så hurtigt.

 

Har overvejet at få et foderbræt, så hun måske ender med at spise langsommere. Hun er en indekat, og kommer ikke til at kunne få motion ved at løbe frit udenfor. 

Har i nogen råd til, hvordan hun kan tabe sig nemmere, evt til hvordan hun kan blive sat i gang til leg bedre? Foderbræt?

Har virkelig ingen ide hvad jeg kan gøre mere, og når jeg googler diverse symptomer på diabetes og stofskifte problemer, så har hun bare ikke nogen af de symptomer. 

(Vi har en hund, og lige nu er vi plejefamilie for en lille killing der var 6 uger da vi fik hende, og nu er omkring de 8 uger. Killingen ligger rigtig meget op til leg med begge vores dyr, min kat tager det fint, og leger lidt tilbage med hende og ligger også selv op til leg med hende, hvilket vi synes er rigtig ude af karakter for vores kat, men det er jo egentlig bare en positiv ting. Kan hendes inaktivitet skyldes hun mangler en anden kat som selskab, selvom hun har vores hund? De leger ikke rigtig, når der bliver lagt op til leg bliver han lidt for voldsom i forhold til hvad hvad hun lige kan lide, selvom jeg synes den killing vi passer også er meget vild i forhold til vores kat.)

Mange tak på forhånd☺️

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...