Hop til indhold

Vil hun være sur for altid?


Fie-tøsen

Recommended Posts

:(

Fie og mig har bare haft en lortedag idag :(

 

Jeg kom hjem, havde været væk siden lørdag aften, i formiddag og hun stod glad og hilste - men dum som hun er gik hun lige ind foran mig, hvilket resulterede i jeg kom til at træde på hende :( :( Lige inden jeg tog afsted smuttede hun ud af døren, så jeg blev nødt til at fange hende lidt hårdt for at kunne komme afsted...

 

Nå, videre til at sige goddag, satte mig på gulvet og det var egentlig ok..

 

Et par timer senere er jeg nødt til at få hende børstet, det kan hun bare ikke lide, eller jo, bare ikke på maven - men det var lidt nødvendigt jo, hvilket resulterede i lidt bid og knurren.. suk..

 

Nå, men vil så op og se tv, og hun kommer, men da hun hopper op i sengen, falder min bog ned, og hun bliver bange..

 

Nu her vil jeg så ned og hente hende, hun står neden for trappen, som jeg så "vælger" at falde ned af, hvilket resulterer i en meget forskrækket Fie som ikke er til at lokke ud fra under bordet..

 

 

Nu vil hun så ikke aftenhygge som vi plejer :'( Hun vil heller ikke hvis jeg går hen til hende, snakke med mig, som hun plejer, så går hun bare :(

 

Håber ikke hun har mistet al tillid til mig for altid :( :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej da, hun skal nok blive god igen. Hun skal sikkert bare ikke nyde noget før hun er sikker på du kan finde ud af at styre dine bevægelser ;)

Så bare lad hende se dig an og lad være med at følge efter hende. Bare hyggesnak så hun kan se at når du henvender dig behøver det ikke at være med rabalder. Vores hunkat er også MEGET nervøst anlagt. Man skal jo nærmest bare slå en prut så er hun omkommet af skræk. Det er dog ved at blive bedre. Hun kommer hurtigt tilbage, når hun bliver forskrækket. Men pludren når vi går rundt - ikke nødvendigvis at vi skal røre ved hende - og så bare have tålmodighed med at hun kom til os.

Husk du kan ALDRIG tvinge en kat til noget den ikke vil - ihf ikke uden det får konsekvenser.

Så mit råd. Snak med hende, eller bare hyggesnak om hvad du nu laver og så ellers lad hende komme til dig. Det har hjulpet meget på de katte jeg har haft der har været nervøse af den ene eller anden grund.

 

Så bare rolig, i skal nok blive gode venner igen :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...