Hop til indhold

Min kat elsker badeværelset


SimoneBM

Recommended Posts

Hej!

 

Jeg har to maine coon katte. Der er en ting ved den ene kat, som jeg slet ikke forstår :-)

Hun ELSKER badeværelset. Når nogen rejser sig for at gå på toilettet, så løber hun efter personen og løber derud. Når man kommer derud er hun overdrevet kælen. Kæler med alt hun kommer i nærheden af, ruller rundt på gulvet o.l. Normalt er hun ikke super kælen, så det er lidt specielt.

 

Hvorfor elsker hun badeværelset så meget?

 

Mvh Simone

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder da herligt, at hun eskorterer personerne ud på badeværelset. Jeg ved ikke hvorfor nogle katte gør sådan, min kat gør det samme. Hvis der er varme i gulvet er det vel meget behageligt for katten. Hun mener nok, at du har brug for kærlighed når du eller andre er på badeværelset! :)

 

Måske elsker hun badeværelset fordi det lugter rent? Rent vasketøj er jo også ren nydelse for mange katte.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Simone

 

Jeg kan ikke fortælle dig HVORFOR din kat er så Glad for badeværelset. Men kun fortælle at jeg har haft Katte hele mit liv og har flere gange konstateret lignende opførsel! Dog med udviddelser - den ene af mine nuværende katte, har gjort badeværelses facination til en kunstart! Han putter sig i håndvasken og ELSKER VAND !!!! Han skal ALTID med derud .... også når jeg skal i Bad ... Kommer han det ikke - tja... så sidder han og synger klagesang indtil jeg Åbner døren igen....

Nogle kunne tro at det er mig, han savner - men Nej ..... Dét er vandet ! Han sidder og plasker med vandet - piller afløbs risten op og stirrer fuldstændig HENFØRT ned i afløbet - tilsidst smider han sig og gnider sig i vandet på gulvet. Nogle dage er det nok at sidde på Toiletbrættet of holde øje med det rindende vand - men med derud DÉT SKAL han !

 

Dén opførsel har jeg ALDRIG set før hos en Kat - men har haft andre katte, med Præcis samme overdrevne hygge attitude, på badeværelset som din !

 

Mvh Islandsk Viking

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder meget som min kat. Bortset fra at hun er bange for vand. Men hun elsker at ligge foran risten og lytte til vandet der løber derned. Så det er nok bare fordi det er spændende. Det undrede mig bare at hun ligefrem blev den største kælemis og rullede rundt på gulvet :-) Men jeg kan da høre at det ikke er helt unormalt så.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...