Hop til indhold

Kat er begyndt at bide og jage mig


Klara

Recommended Posts

Hej.

jeg har adopteret min kat, fra en kvinde der havde fundet ham som hitte killing. Han svingede ikke godt med sin hunkat derfor ville hun give ham til adoption. Vi har haft ham i 4 måneder og han er ca et år. Han har været indekat hos hende og hos min kæreste og jeg. Han er meget kælen og kærlig. På det seneste er han begyndt at hoppe op og bide mig kradse mig osv. han gør det også op af kvindelige gæster. Nogle væser han af. Jeg har prøvet at købe alt muligt legetøj men han virker ikke særlig intereseret i det.

jeg bliver virkelig tit bange for ham især når min kæreste ikke er der. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre…

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 6 months later...

Hej Klara --- Ja, nu er der jo gået ½ år siden du skrev dette, så forhåbentlig er problemet løst.

Hvis ikke, så sørg for at få katten kastreret. Ukastrerede hankatte kan ofte blive "sære", hvis de er indekatte. Han kan nok både se og lugte, at du og andre kvinder er hunkøn - men at I ikke er hunkatte. Så bliver han forvirret, frustreret og aggressiv. (Ak ja, de hormoner ...)  Så mit bud er: snak med dyrlægen om det. At få en hankat kastreret koster ikke nogen herregård.

Held & lykke med det!

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...