Hop til indhold

Hunkatten strinter


PutteMaja

Recommended Posts

Ja, jeg har 2 hunkatte... alm. huskatte på 1½ år... de har altid gået på kattebakke og aldrig "ramt ved siden af"

den ene fik killinger (ved et uheld) da hun var omkring 1 år, og efter det har hun været i løbetid 3 gange i træk, med få dages mellemrum... og hun er en af de slemme når hun er i løbetid...!! :(

nu har jeg taget hende i at tisse på mit gulv 3 gange... og ikke ude vd bakken, men i soveværelset, i stuen og på badeværelset... det er almindelige store tåre.. jeg aner ikke hva der sker...?! er der nogle der har prøvet noget lignene?

jeg har sat begge katte på p-piller nu, men det er helt nyt..

ville gerne have den sterreliseret, men det bliver ikke lige forløbig pga. det med de kendte penge... hehe..

 

Håber i kan hjælpe!! :rolleyes:

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Mit gæt er, at enten tisser og strinter hun pga. hormonkuller, og/eller har hun urinvejslidelse. Urinvejslidelse viser sig ved urenlighed (da bakken forbindes med smerte) og er ofte udløst af stress. Gentagne løbetider er meget stressende.

Lad dyrlægen tjekke urinen.

En neutralisering i tide kunne sikkert have skånet jer for tisseri både her og der. Men nu er det så p-piller som nødløsning. Håber de hjælper på problemet. Lad hende ikke være på de piller ret længe, da de giver stærkt øget risiko for kræft i mælkekirtlerne.

Rengør i øvrigt tissestederne grundigt og lad være med at gøre noget ud af tissepytterne over for katten - hun kan jo ikke gøre for det.

 

Om urenlighed:

http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja jeg ville også lige høre en dyrlæge ad. Min gamle hunkat fik også tisseproblemer, men det viste sig at være protesttisning da hun ikke var tilfreds med det sted vi flyttede hen (midlertidigt). Min dyrlæge anbefalede mig at sætte hende på antidepressiv - ja katte kan godt blive depri - men vi nåede at få en permanent bolig inden og tisseriet stoppede.

Så håber i finder ud af hvad problemet er for ligegyldigt grunden vil en kat ikke bare begynde at sjatte rundt omkring for sin fornøjelses skyld.

Link til kommentar
Del på andre sites

fedt med de hurtige svar... det hjalp efter nogle dage med p-pillerne... hun har ikke tisset andre steder end kattebakken siden...

havde godt hørt det om "protest-tisseri" men da der ikke har været noget anderledes i hjemmet, gik jeg hurtigt væk fra den tanke...

jeg har stadig tanken om a få hende stereliseret når jeg har mulighed for det...

 

men FEDT med noget seriøs respons her inde... tak!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...