Hop til indhold

Katten ødelægger vores søvn


Katla

Recommended Posts

(Har også smidt det her indlæg under træning/adfær, men det forum serlidt "dødt" ud)

 

Vi har 2 unge hankatte fra samme kuld, begge er blevet kastreret for ca 3 uger siden, og er lige knap 6 mdr gamle, indekatte og har kun været ude til dyrlæge.

 

Det er især efter dét vores ene kat er begyndt på sit piveri.

Som regel går den med os i seng, det gør de begge for det meste, man så begynder han at pive på et tidspunkt i løbet af natten/tidlig morgen (nogen gange fra kl 2-3, andre gange fra kl 6-7), pive og pive og pive, går man ud til ham begynder han at spinde og gnubber sig op ad en, der mangler aldrig mad eller vand til dem, og det er heller ikke fordi kattebakken er fuld. Det lader heller ikke til at det er fordi han har ondt overhovedet.

Tager vi en eftrmiddagslur.. ja, så gør han det også dér nu..

Vi har læst at adfærden kan skyldes kedsomhed, og vi har da også observerede at den anden kat ikke er heeeelt så entusiastisk ang leg længere, men den er da stadig med på vilde jagter osv.

Vi har derfor prøvet at lave "underholdning" i form af papkasser med huller & godbidder i, og i sidste uge har vi købt et stort kradsetræ til dem som vi overhovedet ikke havde råd til, men hvad gør man ikke for nattero..

(nu ligner vores hjem snart jeg ved ikke hvad..med katteting over det hele)

De er rigtigt glade for kradsetræet, men det har ikke haft nogen effekt på piveriet..

 

Desuden har vi prøvet at lade musik/fjernsyn kører inde i stuen når vi er gået i seng, og vi leger med dem hver aften for at de kan brænde lidt ekstra krudt af inden natten.

Det hjælper ikke.

 

Vi har en baby på vej her om tre uger, så vi er virkelig snart nødt til at finde på en løsning.. Vi er ved at gå ud af vores gode skind her..

Nu vil vi prøve, som jeg har læst fra en anden bruger herinde, at sørge for han ikke sover fra kl 17 om eftermiddagen og indtil vi skal i seng.

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså jeg har aldrig oplevet det selv, men min gode veninde havde præcis samme problem med hendes brødre-par. De er nu 3 år og har aldrig været udenfor...

 

De bliver lukket inde på badeværelset om natten.

 

Der er så alt hvad de har brug for: mad, vand, bakke og en katteseng. De har været rolige siden, ingen larm og løben forvildet rundt om natten... Og de går selv derud om aftenen når de er klar til at gå til ro :o

 

Både familien og de 4benede drenge er lykkelige :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...