Hop til indhold

Folmer bidder mig :-(


Mia V.

Recommended Posts

Hej alle,

 

Jeg fik jo Folmer og Tulle for knap en uge siden.

 

Folmer flyttede bare ind og syntes, at det var spændende og var vildt kælen den første dag.

Herefter, har han ligesom trukket sig og ligger meget inde i min seng og sover.

Han inviterer til, at blive kælet, men pludseligt bidder han og sætter kløerne i mig?

Han markerer ikke bare med bidder til, så det bløder.

 

Jeg ved, at der er forskellige steder, som han ikke vil røres og kæler ham derfor omkring hovedet og er forsigtig og blid ved ham.

Det er som han lige pludseligt får nok...

 

Hans tidligere ejer var på besøg i går og hun kælede og løftede han og han fandt sig i alt.

Tænker om han savner sig tidligere ejer og føler sorg?

 

Han har tydeligt vis ikke tillid til mig endnu, men hvordan skal jeg bære mig ad, når jeg ikke rigtigt må komme til ham?

 

Er der nogen der har nogle gode råd?

Eller nogen der ved, hvorfor han ligefrem bidder mig så hårdt?

Han kunne jo bare markere i stedet for...

 

Hilsen Mia

IMG_1324.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Øv, det er jeg ked af at høre :(

 

Jeg synes, det er mærkeligt, at han bider så hårdt, for jeg er da sikker på, at du faktisk er meget forsigtig og blid ved ham. Men kan godt være, at han er stresset over flytningen og derfor let bliver irritabel og overreagerer. Og han er nok også ked af det, og savner sin ejer. Måske skal han have lov til at være i helt fred, og kun kæles, når han selv opsøger det.

 

Prøv evt. en googling på kæleaggression. Det kunne lyde lidt som det.

Spørg tidligere ejer, om Folmer før har haft disse tilbøjeligheder. Hvis ej, så ved jeg ikke.... Så må det vel være pga. stress over alt det nye.

 

Jeg har godt nok aldrig hørt om at Feliway skulle hjælpe mod at katte bider, men tænker alligevel, om det var en ide at sætte en Feliway duftspreder op, i håb om at det kan hjælpe ham til at blive mere afslappet, så han forhåbentlig hurtigere falder til.

 

Og Mia, vær obs på kattebid! Rens såret grundigt, og hvis han bider dybt, så søg læge, så du kan få antibiotika. Og din stivkrampevaccination skal være á jour.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...