Hop til indhold

Ufomekaniker


Ufomekaniker

Recommended Posts

Hej

Vi har den sødeste hunkat på tre år. Det er bare en standard kat. Men det er vores helt specielle standard kat som vi elsker meget højt :)

Her i sidste uge blev hun pludselig enorm syg og kunne næsten ikke engang selv gå. Dyrlægen sagde så at vores hunkat var blevet alvorlig syg og vat tæt på at dø, fordi den var blevet bidt af en anden kat. Den anden kats tænder havde nogle bakterier på sig, som gjorde vores kat syg. Den kom på penicillin samt depot penicillin så den kan komme sig, hvilket den også gjorde over en periode på ca 3 til 4 dage. Den er rask igen. Det var enormt hårdt for os at se vores elskede kat næsten dø fordi der er en anden kat der er efter den. Det gør mig også direkte arrig på den anden kat der hele tiden jagter vores kat, for jeg syntes selvfølgelig at det er synd for vores kat.

Vi har tit set den kat i vores baghave, og har også set den været efter vores kat op til flere gange helt inde i vores egen terrasse. Når det sker er der en masse larm og jeg kan faktisk høre at vores kat bliver bidt, fordi den "skriger" i en form for sjok og pinsel. Det er ikke bare en omgang standard hvæs og miav.

Nu er det sådan at vores kat allerede igen er blevet bidt af den anden kat to gange mans den var på vores terrasse. En gang i går aftes, og nu her igen til aften. Jeg syntes at det er så synd for vores kat, og det piner mig at jeg ikke kan hjælpe den.

Den har faktisk enda jagtet vores kan mens den har været lige i nærheden af mig, hvor jeg løb efter den for at skræmme den væk. Jeg løb nok kun ca 10 meter efter den inden jeg stoppede, fordi jeg troede at så var det overstået, og at den fattede pointen at den skal lade min kat være. Da jeg stoppede op med at løbe efter den, stoppede katten også op og vendte sig rundt og hvæsede af mig og gik stille og rolig væk. Det overraskede mig faktisk at en kat kan være på den måde. 

Jeg syntes at det er så synd for den, og jeg kan ikke bære i min hjerte at den skal have det så dårligt fordi en anden kat ikke kan lide den.

Jeg ved godt hvad det er for en kat, fordi jeg ser den ret tit. Men jeg ved ikke hvor den bor, så jeg evt kunne snakke med den ejere (hvilket nok ikke vil hjælpe fordi hvad skal de da gøre, hvis de er forstående over for problemet?).

Hvad gør man ved den her skrækkelige situation, så vores udekat ikke skal spærres inde resten af dens liv hvis den ikke skal risikere at blive syg og dø igen?

Redigeret af Ufomekaniker
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...