Hop til indhold

Hej alle !


linejl

Recommended Posts

Hej til alle ! :)

 

Jeg er en kvinde på 34 år (pt. gravid), som bor sammen med min kæreste, vores hund og kat og (10) marsvin på Fyn.

 

Jeg er opvokset i et hjem med dyr, min mor er bl.a. vet.sygeplejerske, hundefrisør, adfærdsekspert og meget andet (hun uddanner sig hele tiden mere).

Jeg selv er uddannet dyrepasser.

 

Vores kat er en blandet 3-farvet steriliseret hunkat fra 3/4-2003.

Jeg kendte hendes mormor, som var noget perser-blandet, det var min eks-kærestes kat. Hun fik 2 killinger, Cheaky og Aristoteles, med en ukendt hankat (vildkat/nabokat?) på et tidspunkt, og dem fik jeg lov til at få.

Aristoteles blev kastreret, men blev senere kørt ihjel (har mistet mange katte på den måde :().

Cheaky var på P-piller, indtil jeg tænkte, at nu havde hun den rigtige alder, og det var den rigtige årstid - så fik hun lov til at gå ud og finde sig en hankat. Så det gjorde hun, og den 3/4-2003 fødte hun så 3 hunkillinger og kom straks dérefter på P-piller igen.

Vores nuværende kat, Matilde, er den ene af disse killinger.

Hun var meget fremmelig som killing, var den første til at bruge bakke, var meget intelligent, kontaktsøgende osv. - indtil hun fik ormekur første gang, hun hadede mig bagefter... i det hele taget har hendes liv dérfra båret meget præg af vildkatte-adfærd.

Matilde's mor Cheaky forsvandt desværre (sandsynligvis kørt ned), da hun var 13 uger gammel, hun brugte dérefter vores hund som erstatnings-mor (hunden købte jeg, inden killingerne blev født, han var et halvt år, så de er vokset op sammen).

Hun var udekat i starten, indtil jeg fandt min nuværende kæreste og flyttede ind hos ham i København.

I 6 år var hun så inde-kat, og for et halvt år siden flyttede vi til Fyn, og Matilde blev udekat igen, noget hun har savnet og sætter stor pris på.

 

Nå, hehe... det blev vist længere end jeg lige havde regnet med - men ville lige have Matilde's beskrivelse og baggrund med... :cool:

 

Jeg har kigget lidt rundt, det virker som et fornuftigt sted - jeg har pt. et enkelt spørgsmål, som jeg naturligvis lægger det rigtige sted - og så håber jeg ellers på at blive glad for at være her.

Indtil videre tak for et godt forum. :)

 

Over and out. :cool:

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...