Hop til indhold

Et katte skrig så forfærdeligt..


Duddimai

Recommended Posts

Hejsa..

 

Min søde Molly muflemis, er fornylig blevet steriliseret og har et fint ar på maven. Man er jo lidt af en hønemor, og er hele tiden så bange for der skal ske noget med det sår dér...

 

Så her den anden dag ville skæbnen så, at jeg skulle få mit livs største chok bare fordi Miss Molly er en klodsmajor, og en dramaqueen ikke mindst...

 

Jeg var ikke helt stået op, men sad i min seng, katten rendte rundt og min kæreste sorterede vasketøj i soveværelset...sikken idyl...

 

Men så pludselig...hører vi bare det værste katte skrig jeg nogensinde har hørt og hun blev bare VED med at skrige... åååh det var så forfærdeligt...min første tanke var at nu var hendes sår bare sprunget op og nu skulle hun dø..

 

Min kæreste spurtede ind til hende og opdagede at hun sad fast i radiatorens små huller med en klo og bare lå og vred sig, da han prøver at redde hende, var hun selvfølgelig sikker på det var HANS skyld, så hun kilede sig fast i hans arm, og kom egentlig fri af sig selv, men blev siddende i hans arm...så kom jeg min kæreste til undsætning og fik hende til at give slip, hvorefter hun bare spurtede afsted for at gemme sig.

 

Nøøøøøøj jeg var virkelig chokeret over det katteskrig i flere dage, og nu har vi også sørget for at de dumme huller i radiatoren er dækket af en plade... PUHA

 

Min kæreste blev sendt til lægen for en stivkrampe indsprøjtning og nu render han ellers rundt med en finger så stor, af betændelse, fordi hun bare bed til da hun var sikker på han ville hende ondt :(

 

Hun var også rigtig bange for ham bagefter, men nu lader hun til at have glemt det hele og er gode gamle Molly Muflemis igen :)

 

Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på, hvis noget lign. sker igen... så nu er jeg ved at dø bare hun gør en forkert bevægelse...puha...

 

Jah det var lige en lille historie jeg ville dele...måske fordi jeg egentlig stadigvæk er lidt chokkeret...

 

mvh

Duddimai

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Du godeste! Det var da også uheldigt!

Jeg kender slet ikke den type radiatorer, men godt, hvis det kan lade sig gøre at skærme hullerne af, så det ikke gentager sig.

Og sgi da godt I var hjemme, da det skete!

 

Jeg synes ellers ikke man skal klippe kløer på katte, medmindre de vokser så lange at det generer katten, men måske var det alligevel en ide at klippe den yderste krumme milimeter af, når I har de DÅMME radiatorer ....

 

Godt der ikke skete skade på katten. Men synd for kæresten, at han blev bidt - bare typisk at katte i panik flipper ud på den der vil hjælpe.

 

Har kæresten ikke også fået antibiotika?!

God bedring til ham.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej min kæreste fik kun stivkrampe vaccination, jeg troede faktisk også de ville give ham noget antibiotika, men det gjorde de så ikke og hans finger ser også stadig helt forfærdelig ud, men han siger det ikke gør ondt. Det ved jeg nu ikke om jeg tror på haha...

 

Molly har faktisk lige fået klippet kløer da hun blev sterilisseret, så hun har ikke engang særlig meget klo at hænge fast med, jeg kan forstille mig hun havde siddet endnu mere fast hvis ikke det var fordi hendes klo ikke er så lang...puha.

 

Jeg var sikker på hun havde brækket benet efter det skete, så jeg prøvede at lokke hende frem med lidt godbidder og hun kom da også efter 5 min og så kunne jeg se der slet ikke var sket noget overhovedet, så hun har bare fået en kæmpe chok lige som os. Jeg har tjekket hendes klo, og den er en smule skæv, men hun hopper rundt og virker overhovedet ikke generet af det, men jeg holder strengt øje med hende :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Jeg plejer at bekymre mig mest om kattene ;-), men her er jeg godt nok mest bekymret for kæresten og hans finger :-/

 

Ved en googling på kattebid fandt jeg dette:

 

"Klinisk Mikrobiologisk Afdeling (KMA) på Rigshospitalet har pr. maj 2009 følgende anbefaling til behandling af kattebid:

Indenfor 6 timer efter biddet (denne dosis indtages hos lægen):

Azihromycin 500 mg p.o. som engangsdosis (børn 10 mg/kg x 1 som engangsdosis)

De næste dage: Amoxicillin/Clavulansyre 500 mg/125 mg x 3 p.o. dgl. i 5 - 10 dage (børn: 50/12,5 mg/kg p.o. fordelt på 3 doser)

Ved penicillinallergi tages i stedet:

Azithromycin 500 mg p.o. x 1 i 4 dage (børn: 10 mg/kg x 1 i 3 dage) "

 

Jeg er bestemt ikke vild med antibiotika, men hvis jeg nogensinde (gudforbydedet) skulle blive bidt, vil jeg tage det ovenfor citerede med til læge eller skadestue, og insistere på at få denne behandling. Infektion fra kattebid kan altså blive noget værre noget :(

 

Igen god bedring med den finger. Bliver det bare en smule værre, så skal han altså søge læge!

Link til kommentar
Del på andre sites

jamen så er vi to der er bekymret haha... Men det ser ud til at være ved at gå i sig selv igen og hans finger har kun en lille hævelse i spidsen, meget mindre end før, men jeg holder skarpt øje med ham, for han er ikke lige den type der tager til lægen af sig selv, der skal man lige tvinge ham af sted. Umiddelbart ser der dog ud til at være på retur heldigvis.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...