Hop til indhold

Toilettræning samt % nattesøvn.


Manse

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg har set på reklamer at man med indsats til toilettet kan lære sin kat at gå på

toilettet - er der nogen der har prøvet det?

Og hvis ja -- er det med succes?

 

Har 2 ragdolls hvor den mindste er 17 uger gammel - han vækker mig hver nat ved at kravle under dynen og ligge ved min mave og så ligger han så og trykker poterne ind i min mave-

det er jo sødt nok - men ikke just behageligt midt om natten - han fortsætter så med

at kører sit ansigt så tæt på min mund som muligt og han bliver ved .....

Jeg går udfra det er en kærlighedserklæring og derfor ville jeg have det lidt dårligt med

at lukke døren til soveværelset - men er det den eneste løsning?

 

Håber I kan hjælpe...

 

Manse

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Jeg vil tro, at med tålmodighed (og rigeligt af den ;-)) at du kan lære katten at ligge ovenpå dynen, ved simpelthen at flytte ham STRAKS, hver gang han kravler under din dyne. Når han så ligger ovenpå dynen, så nusser du ham ..... og så bliver han forhåbentlig liggende..... med tiden.

Allerbedst er det, hvis du kan forhindre ham i overhovedet at kravle under dynen, men hvis du ligger i dyb søvn, så kan det jo ikke lade sig gøre. Måske kan du i en periode pakke dynen godt rundt om - og ind under - dig, så katten ikke kan kravle ind under den. Det har jeg gjort, og kattene ligger altid ovenpå dynen (og fylder! :-S)

 

Litter Kwitter har jeg ingen erfaring med, og får det heller aldrig. Jeg er modstander af at fratage kattene mulighed for den naturlige adfærd ved toiletbesøg - altså grave og dække til.

På et par andre fora har jeg læst alenlange tråde om katteejere, der har kæmpet med deres katte for at få dem til at gå på menneskelokum. De stakkels katte har lidt under projektet, og har gået og holdt sig, længere tid end der er sundt :(. Og jeg må indrømme at jeg har gnedet mig i hænderne af fryd, når katteejerne har fået overskidt- og pisset deres hjem til. Så kunne de lære det ;-). Katte skal have sand eller grus eller jord at besørge i.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...