Hop til indhold

Det klør over det hele...


Duddimai

Recommended Posts

Hejsa..

 

Min kat Molly er lige blevet steriliseret. Det er gået som det skal; hun spiste allerede da vi kom hjem med hende i onsdags og hun var næsten sig selv på første dagen.

 

Vi fik smertestillende med hjem til 3 dage, men fik af vide at vi ikke behøvede give hende hvis hun var blevet sig selv igen, så vi gav hende kun smertestillende på første og anden dagen.

 

men så på anden dagen efter operationen, blev hun mærkelig om aftnen... hun krøb rundt som om noget var efter hende og slikkede sig voldsomt og sitrede med ryggen ligesom hvis der er noget der generer hende.

 

Det varede ca. en time hvor hun bare fes rundt febrilsk med halen nedad og slikkede sig over det hele helt voldsomt.

 

Hun gør det stadig men nu er det måske en gang i timen og det varer kun 5 min. Det hjælper hvis vi gnubber hende over det hele, eller reder hende med sådan en...katte børste eller hvad de hedder..

 

Jeg forbinder lidt hendes opførsel, som når man har uro i benet efter at have siddet i samme stilling hele dagen, så når man skal sove så er det som man har myrekryb inden i benet og man kan ikke få ro...det virker som om det er sådan hun har det.

 

Hvad kan der dog være galt med hende?

 

Håber nogle har et bud.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hejsa.

 

Jeg snakkede med dyrlægen han havde aldrig hørt om det før, men sagde hun kunne have nogle parasitter eller mider af en art.. så jeg fik noget der hedder stronghold, som hun skulle have i nakken, det har hun så fået, og det er ikke helt væk, men det virker som om hun ikke får sine "anfald" så tit mere, før var det engang i timen...men nu sker det måske kun to gange om dagen, og det varer ikke mere end 1 -2 min, så jeg håber godt nok det snart forsvinder.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Det tyder på, at Stronghold har effekt :), så mon ikke kribleriet forsvinder.

 

Jeg tænkte også, om hun kunne have fået lopper. Men dem tager stronghold vist også.

 

HVIS det skulle være lopper er det vigtigt at gentage loppekur (kender dog ikke stronghold).

Loppeæg kan ligge længe i omgivelserne og blive udklækket senere, så hvis kribleriet bliver ved flere uger, så ville jeg nok bruge Advantage og gentage behandling et par gange med 4 ugers mellemrum. (Det er ikke altid man kan finde lopper eller ekskrementer på kattene).

Link til kommentar
Del på andre sites

jah dyrlægen spurte også om hun havde lopper da jeg fortalte symptomerne men jeg kan slet ikke se nogle i pelsen og jeg har siddet og studeret hende i pelsen, men kan ikke se noget. Da jeg var yngre og vi havde katte med lopper, kunne jeg også altid være sikker på de også bed mig på mine ben, men det har jeg ikke haft med hende, så jeg tror ikke det er lopper, men ja man ved aldrig..

 

Jeg fik 3 pipetter som hun skal have i nakken én hver måned, hvis hun ikke er stoppet helt når den måned er gået, giver jeg hende et skud mere, men ellers sparer jeg den altså, fordi det er godt nok noget dyrt stads det dér stronghold puha..

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...