Hop til indhold

Sur kat og killinger


Kamillapie

Recommended Posts

Hej....

 

Min kæreste og jeg har siden januar haft vores dejlige kat Sally, da var hun kun 5 måneder. I maj blev hun gravid og vi fik 4 killinger i juli - Gotlep, Silke, Mille og så en dødfødt..

Vi valgte at beholde 2 af killingerne - Silke og Mille, sammen med Sally, men nu her hvor killingerne er 4 måneder, er Sally blevet meget agressiv overfor killingerne... Silke har vidst allerede været i løbetid, men det er mest Mille det går udover... Killingerne er også meget bange for hende, og går i en stor bue udenom hende eller "fryser til is" når hun går forbi...

Sally vil heller ikke kæles når killingerne er i nærheden og begynder også at hvæse af os... :confused:

Jeg læste i et andet forum herinde om adfærd, og der stod symptomer som at hun vogter over madskål, er meget agressiv, osv. og det er sådan vores Sally er.

Hun er også begyndt at slå ud efter os og vil hellere være udenfor end inde.

 

Vi ved slet ikke hvad vi skal gøre, og vil helst ikke af med nogen af dem.

Er der nogen gode forslag?

 

Hilsen dem med killinger og den sure kat :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Det er naturligt nok, at hunkatten vil sende sit afkom på porten nu, hvor hun har klaret sin opgave med at opfostre dem. Mit bedste forslag er, at I får kattene neutraliseret, så der ikke bliver mere ballade pga. hormoner.

Så bestil tid til dyrlægen, så kan h*n også tjekke, om der evt. skulle ligge sygdom/smerter til grund for den aggressive adfærd.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

Vi fandt ud af at Sally havde et sår i munden og at hun havde bidt noget af sin tunge f, så det var en af grundende til at hun var sådan lidt... Ja underlig i opførslen. Samtidig med at hun åbenbart heller ikke kunne tåle de p-piller hun var på, så hun har fået en p-pille sprøjte :)

Vi har også fået bestillet tid til hende og killingerne så de kan blive steriliseret, og så må vi se hvad der sker videre der :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...