Hop til indhold

HJÆLP, Hvilken race skal vi vælge? 🙀


lisbet_78

Recommended Posts

Hej,

Jeg er ved at blive skør af at søge og læse om de forskellige racer og kan ikke bestemme hvilken race der vil passe bedst til os.

Vi er en familie med to drenge på 6 og 10 år, vi har en sød og kærlig huskat på 4 år. Vi bor i hus med en stor afgrænset, men ikke hermetisk lukket have.

Dregenes ønsker:
· Den skal gerne ville sove i deres seng
· Den skal ville lege med dem
· ikke have noget imod at blive båret
· gerne ville sidde på skødet.
· af udseende gerne en british shorthair

Og jeg selv kan tilføje:
· Det ville være rart det ikke var en der ødelagde hjemmet for meget
· Fx siameser, burmeser og abyssiner er jeg bange for bliver for intens. selvom de lyder sjove 😸

Jeg var lykkelig da jeg så læste beskrivelsen af Scotish fold, da de har mere eller mindre samme udseende som British shorthair, men er mere legesyge og elsker at sidde på skødet, hvilket british ikke lyder til rigtig at ville. MEN så er der jo de helbredsmæssige problemer, som ikke lyder så rare.

HVAD SKAL VI VÆLGE? 🙀 Håber nogen vil dele deres erfaringer og komme med input, det vil jeg tage imod med største taknemlighed.

Er briten virkelig så reserveret? Kunne der findes en blanding af en brite og en burmeser? Er ragdoll livlig nok? Kan man vælge en scottish fold, hvis den af forældrene med genet er testet for genfejl?

Mange kattevenlige hilsner
Lisbet

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...