Hop til indhold

Min indekat har fået smag for livet udenfor


Frandsen

Recommended Posts

Hej jeg er ny herinde og har fået et rigtig stort problem. 

Jeg har 2 rigtig søde og kærlige katte der hedder Bjørn ( Stribet ) og Gustav ( Sort med hvid hagesmæk )  på 9 år, de er staldkatte, så racen er nok en god blanding af alt muligt. De har hidtil haft adgang til en lille have men på det seneste er Bjørn begyndt at stikke af og nu har han fået meget meget stor smag på livet udenfor hegnet. Jeg bor et sted hvor man må have katte men de må ik rende frit, så det er et ret stort problem for nogen af mine naboer HADER virkelig katte så de har ondt i røven over at han smutter ud selvom jeg har gjort at der står i min magt for at holde ham inde i haven.

Tror i det er muligt at finde en ny familie til Bjørn hvor han har mulighed for at komme ud uden nogen for ondt i røven over det? syntes det er synd hvis jeg skal holde ham helt indenfor og bliver også svært når jeg godt kan lidt at have altan døren åben her om sommeren. Vil blive meget ked af at skulle aflive ham hvis jeg risikere at blive smidt ud af mit rækkehus fordi folk klager.

 

 

Bjørn.jpeg

Gustav.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 months later...

Hej Frandsen

Det kan vaere at Bjørn måske savner noget stimulering. Hvis han pludselig er blevet eventyrlysten. 

Katte kan ofte aendre adfaerd med alderen. 

Det kan vaere at et kattemiljø eller kattetrae kan bidrage med den nødvendige stimulation. 

Se her f.eks. https://cattree.dk/product-category/kattetraeer/. Dem som har legetøj, er overraskende gode til at holde katte frivilligt inde, da de simpelthen er pjattede med det. og kører sig selv traet. hehe 

Jeg har selv en bekendt der fik ballade fordi katte var begyndt at gå på naboens bil. Problemet gik i sig selv, efter katte fik denne legeplads, som den naermest aldrig forlader 🙂

Jeg krydser fingre for at du finder en løsning for Bjørn 🙂 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej. Tak for dit svar. Jeg har fået hegnet haven ing og han er faldet til ro med at ville ud, ser ud til at accepter at han er bundet til at blive i inde i haven, men så har vi opdaget at han måske har kræft og derfor står den på inde liv i 14 dage med skånekost for at se om hævelsen i mave & bugspytkirtlen kan falde ned ellers er der måske tale om en ondartet ting som kræft. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...