Hop til indhold

Agility for katte?


Recommended Posts

Gæst tinkavera

Katte er territorielle dyr, som IKKE vil have noget godt ud af at blive taget med i byen til træning.

Så kattens krudt må brændes af derhjemme. En "hjemmeagilitybane" bestående af papkasser, knitre-tunneler, rør, gulv-til-loft-klatretræ osv. vil katten nok synes er sjov, hvis du leger med - altså trækker fx et stykke legetøj i snor rundt i "manegen" og lader katten fange det.

 

Hvis du gerne vil træne med katten, så kan du klikkertræne. Jeg har ingen tips til hvordan, da jeg ikke selv klikkertræner. Men hvis det interesserer dig, så findes der et par bøger om klikkertræning af katte, som du kan låne på biblioteket.

 

Bedste aktivitet for katte er jagt, så hvis du bor sådan, at katten har mulighed for at komme ud (...?) skal den nok selv få brændt sit krudt af.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi er begyndt at klikketræne vores bengaler, og hun elsker det. Katte er lynhurtige til at lære, og de får brugt både hjernen og en masse energi når de bliver trænet.

 

Som sagt overfor, så lån bøger om det på biblioteket, og du kan også finde nogle videoer om det på youtube. Klikkeren kan du vist få gratis gennem dyrenes beskyttelse.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har klikkertrænet den gamle Emil i 2½ år nu - og han elsker det :-) Klikkertræner også Emma lidt - men hun er mere forsigtig. Jeg har specielt haft glæde af Maiken Lysholm Stens bog 'Træn din kat' da jeg gik igang. Desuden vil jeg anbefale Canis' 7 dages gratis klikkertrænings kursus (http://www.canis.dk/ ). Det er godt nok møntet på hunde men de første lektioner (jeg er selv nået lektion 5 nu) er om generel teori og øvelserne der kan ligeså godt bruges på katte (betingning af klikkeren - targeting). Det er en god måde at komme i gang på :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...