Hop til indhold

Opmærksomheds-krævende kat?


Phineas

Recommended Posts

Hej allesammen.

Jeg har en hankat på 3 og et halvt år. Han er kastreret og indekat. Han er en glad kat, som på alle områder har det så fint. Men hans adfærd har ændret sig de sidste par måneder. Han har altid været glad for min opmærksomhed, men det har taget overhånd. Han havde taget lidt på over en periode, så vi skiftede hans mad ud med noget der var til steriliserede katte, og begyndte at fodre ham morgen og aften - førhen har der altid bare stået mad fremme til ham. Der begyndte han selvfølgelig at miave lidt mere, for at vise at han var sulten, både omkring morgenmadstid og aftensmadstid. Efter at have kørt det sådan i en kort periode gik vi tilbage til bare at lade maden stå fremme. Han blev dog ved med at vække os om morgenen, hvor vi skulle gå med ud i køkkenet for at give ham mad (troede vi), men der var stadig mad i madskålen. Nu er det begyndt at tage overhånd. Han vækker os et sted imellem kl. 5-7 hver evigt eneste morgen, hvor vi skal gå med ham ud i køkkenet og sidde og snakke lidt med ham og ellers kigge på at han spiser. Idag har vi gjort det to gange, fordi det åbenbart ikke var godt nok første gang. Han miaver som en sindssyg, og har nu lært sig selv at gå op i vindueskarmen og kradse løs på vinduet (fordi det larmer) indtil vi står op.

 

I løbet af dagen miaver han kun meget lidt, og sover en hel del for sig selv inde på soveværelset, og kommer selv ud når han vil snakke, hvor vi begge (min kæreste og jeg) giver ham en masse opmærksomhed.

 

Er der nogle der har nogle gode råd tid hvad vi kan gøre? Vi er ved at blive sindssyge af at stå så tidligt op hele tiden, og ikke få sovet ud!!!!

 

- en fortvivlet katteejer

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...