Hop til indhold

Min egen første kat!! Hjælp


Gæst EmilieF

Recommended Posts

Gæst EmilieF

Okay, vil starte med at sige, jeg er vokset op med norske skovkatte hele mit liv, så min erfaring om katte er ikke i bund.

 

1.

Min kæreste og jeg skal flytte i lejlighed om ikke så længe. Pga det store katte menneske jeg er, ønsker jeg at få mig en kat i lejligheden. Her bliver jeg så jumfro! Jeg har aldrig haft en inde kat.. Jeg har selvfølgelig en idé om hvad det kommer til at kræve, mht til aktivering, kattebakker, stimulering, opmærksomhed osv osv.

Men, fra jer med indekatte, er der nogle ting i ville ønske i havde vidst, inden i fik en inde kat?

 

2.

Kattebakker.. Hader kattebakker, men det er jo et must. Vil det afskærme lugten en smule, hvis man lære missen ar bruge en bakke med "låge" istedet for en fri? Og evt en masse duft ting?

 

3.

Jeg kender ærlig talt kun til den norske skovkat. Kender selvfølgelig en masse racer udover det, men vi har aldrig haft andre racer end norske skovkatte.

Min kæreste er langt fra et katte menneske, han er til hunde. (Han hader ikke katte og vil stadig passe på vores mis, hvis vi fik en)

Men hvis vi skulle have en kat, skulle det være en hellig birma. Det jeg gået med til, for det er jo en drømmende smuk kat.

Men nu læser jeg at deres helbred ikke er super godt og der er en større chance for dem, at blive ramt af sygedomme..

hvad med racen Ragdoll? De skulle vidst minde om hinanden..

 

4.

Har læst den hellige birma har godt af at man fx køber en af søskende med.

Ville det være synd kun at anskaffe sig én hellig birma? Ønsker jo katten har de bedste vilkår.

 

5. Hvordan finder jeg den bedste opdrætter? Vil så inderligt gerne finde en privat opdrætter, så hvis en af jer derude som læser, skriv mig endelig en besked! Vil kende jer ?

 

 

Jeg synes altid der skal komme noget og skræmme en fra at gøre sådan noget. I må også gerne komme med andre racer som måske ville passe godt? Mit must er at de skal være langhårede.

 

Tak for i ville læse med! ☺️

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...