Hop til indhold

Ny katteejer mangler gode råd...


lea

Recommended Posts

Hej,

jeg har for 3 uger siden fået to dejlige kattekillinger, en han og en hun. Mit spørgsmål går på deres mad. Jeg har købt killingefoder, Optimal Balance fra COOP. Jeg har fulgt anvisningerne på pakken om hvor meget de må få, men de virker til at være evigt sultne. Hver gang vi nærmer os køkkenet, hvor deres madskål er, ja så går der en pibekoncert igang. Og når vi fodrer dem, spiser de som om de ikke har set mad i flere dage. Vi fodrer dem ca. 4 gange om dagen. Jeg har læst mange steder på nettet, at mange bare har en madskål med foder stående, så regulerer kattene det selv. Hvad gør i andre?

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg havde samme problem med min killing,jeg gav den også foder 4 gange daglig men den sad altid ved madskålen og hylede efter mere mad.nu fylder jeg madskålen og lader den selv regulere hvad den vil spise,de første par dage åd den som en gal hele tiden men nu går fint den kan endda gå forbi madskålen uden at den spiser noget den spiser kun når den føler trang til det.

 

mvh

mikkel

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svaret. Nu har vi i to dage prøvet at stille hele dagsrationen frem til dem på en gang. Første dag åd de næsten det hele på en gang og så sov de - måske havde de lidt mavepine... ;) I dag er det gået bedre, der er stadig en del mad tilbage nu hvor det er sidst på dagen. Så tusind tak for det gode råd.

Mvh. Lea

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...