Hop til indhold

Kaster op dagligt?


Viktor

Recommended Posts

Hej. Jeg har en norsk skovkat på 5 år som kaster op dagligt. Han er i fin foderstand, er glad og har masser af energi. Han har faktisk kastet op i flere år nu! Jeg har fået ham undersøgt hos flere dyrelæger gennem tiden, som alle siger han er sund og rask og der bare er nogle katte som kaster meget op!

Jeg kan bare slet ikke holde det ud mere. Synes det er så klamt at skulle fjerne bræk hele tiden. Jeg synes at have prøvet alt og er så fustreret over stadig ikke at have kommet det til livs.

Han kaster ufordøjet mad op efter han har spist. Ca. mellem 5 min. - 1 time efter han har spist. Han får mad to gange dagligt, men det er forskelligt om det er om morgen eller aften eller begge gange han kaster op. Han er egentlig ikke speciel madglad og det undre mig faktisk lidt han ikke er tyndere. Han har også kastet en del hårboller op inden jeg fik ham klippet og det kunne være når som helst i løbet af dagen.

Indtil videre har jeg prøvet

 

  • Fået ham undersøgt hos tre forskellige dyrelæger.
  • Prøvet flere forskellige typer foder, både store piller som Maine coon foder og forskellige almindelig str. tørfoder nogle gode til fordøjelsen og andre almindelige. Jeg har også prøvet forskeligt vådfoder.
  • Kattemalt.
  • Jeg har fået ham klippet
  • Under bedøvelsen da han blev klippet, fik han grundigt kikket på sine tænder.

 

Er der nogen som har prøvet eller hørt om noget lign??

 

 

Er så fustreret. Er rigtig glad for min kat, men kan ikke holde det ud mere med al den opkast, som også har ødelagt møbler og tæpper. Har svært ved at aflive en ellers glad og frisk kat.

Vi er flyttet på landet for ca. et år siden i et hus. Overvejer lidt at lukke ham ud, men er bange for der skal ske ham noget. Han er nu indekat som af og til bliver luftet i snor og har voliere. Han har også været helt indekat og der kastede han også op.

 

Håber meget der er nogen herinde i forummet som kan hjælpe mig. Eller som har nogle idéer til hvordan man kan takle sådan en situation.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

 

Det er ikke rart at han kaster op hele tiden.

Jeg har selv en British Shorthair som også i perioder kaster op når han har spist, men jeg synes mest der i i fældningsperioden hvor han også døjer med hårboller.

Det lyder ellers nok til at du nærmest har gjort alt for at få konstateret om der er noget i vejen, og du har dermed også fået udelukket en hel masse ting.

Det vigtigste synes jeg, ér at han virker aktiv, sund og rask og synes da bestemt ikke du skal skille dig af med ham, af den grund.

Selvfølgelig er det frusterende at han kaster op!

Når min Brite er i en periode med opkastning, sørger jeg for at han får meget små portioner mad ad gangen. Jeg tror at hårbollerne i maven på ham, på en måde blokerer for den store mængde mad han får ned.

Dvs at han nok skal have mad 4 gange dagligt istedet for 2, og måske du skal ligge lidt mad rundt i huset han selv kan finde.

Jeg synes også du skal give ham lidt kattemælk som er mildt for maven.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...