Hop til indhold

Kattemor til 4 smuksakker


gypsy

Recommended Posts

Hej til alle.

 

Jeg er den heldige ejer af fire skønne huskatte - tre hunner og en han. Ronja på 5 år, Mizty på 4 år, Felix på 2 år og Liva på ca. 10 mdr. Derudover har jeg to dejlige Teddy marsvin og to ørkenrotter.

 

Vi bor på en lukket grusvej, hvor man kun må køre max. 30 km/t, hvilket også er grunden til, at de er ude/inde-katte, og har fri adgang gennem kattelem, til verden udenfor.

 

Jeg er en rigtig pylremor, og får tit at vide, man skulle være dyr hos mig - for intet er for godt til mine dyr. Men jeg har heller ikke børn, så dyrene er mine "børn". Jeg kan slet ikke leve uden dyr. Ronja fik jeg mens jeg boede i en lejlighed hvor man kun måtte have bur-dyr, så min venindes børn omtalte hende som en "kanin med lang hale". Mizty kom til for at holde Ronja med selskab, og jeg flyttede så på landet. I lang tid fortalte jeg alle, at to katte var nok for mig - men da jeg altid havde ønsket mig en sort/hvid hankat, og blev forelsket i Felix, blev to til tre :) Men så havde jeg også nok. Troede jeg... For min tidligere chef havde fået killinger, og dem skulle jeg da lige se. Så med ordene "jeg skal kun kigge, for jeg skal ikke have flere katte" gik jeg ind til Missemor - og 12 uger senere var tre blevet til fire.... :D

 

Det er fire meget forskellige katte, og de fungerer godt sammen, uden de værste skænderier. Liva, den mindste, har dog et lidt højt energi-niveau (ADHD??) og forstår ikke de andres afvisninger, så hun bliver ind imellem sat lidt hårdhændet på plads - uden dog at forstå beskeden... :confused:

 

Lige nu har jeg tre ud af fire, der er eller lige har været under lægebehandling. Ronja med loppe-allergi, Felix der har fået gennemgnasket halen i et slagsmål og lille Liva med et brækket ben.... Så januar var en dyr måned.... :eek:

 

Og så elsker, de når der bliver kaldt til samling, og vi så går tur. Det er en god måde at lære dem, at de skal komme hjem, når der bliver kaldt.

 

Det var lidt om mig og mine misser.

 

Kram Gypsy

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...