Hop til indhold

Katte og babyer. Forholdsregler?


andershede

Recommended Posts

Nogen der har erfaringer med at der kommer en lille ny til hustanden og kattens reaktion i den forbindelse?(det er først til sommer det er aktuelt)

 

Jeg har en meget blid kat, der ikke rigtig indeholder aggression, men alligevel tænker jeg da lidt over hvordan den kommer til at få det når nu der kommer en lille og tager opmærksomhed.

 

Skal man tænke meget over at dække til, så katten ikke får adgang til baby?

 

Gjorde I noget særligt da I fik en baby i forhold til jeres kat?

 

Mvh

AndersHede

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Vi har en søn på 8 mdr og 2 katte på hhv 6 & 10 år. Kattene var meget nysgerrige da knægten først kom med hjem, men da han så hylede første gang, mistede de i den grad interessen og det er først for nylig de er begyndt at komme hen og snuse til ham. Han har hele tiden haft interesse for dem, ikke mindst halerne (altså så længe han har kunne fokusere :-) ), men nu når de nærmer sig prøver han også at røre ved dem. Han bevæger sig heldigvis for langsomt, men ingen tvivl om at det lykkedes ham en dag. Når det sker får han formentlig en på lampen, og da jeg ikke kan være over ham hele tiden, krydser jeg bare fingre for at de hvæser ad ham eller mjaver, så han bliver forskrækket og slipper. Worst case, langer de ud efter ham, men det heler og så har han forhåbentlig lært det. Om ikke andet så bliver kattene nok væk fra ham lidt igen :-).

 

Eneste skræk scenarie med nyfødt er hvis kattene vil op og putte om natten, men I ser hurtigt om der er interesse for babyen og lidt nattehygge og hvis der er, ville jeg enten holde katten væk fra soveværelset, eller dække vuggen til så den ikke kan komme derop.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...