Hop til indhold

Vores kat spiser vores mad!


Recommended Posts

hej

 

Vi har en norskskovkat der er 8 mdr gammel. Han er ikke til at styre, med det samme vi tager noget ud af køleskabet.

 

han hopper op på bordet og spiser af vores mad, så snart han får chancen. Når dette sker(hvilket vil sige hele tiden), råber vi af ham og kaster ham udenfor! simpelthen fordi vi er så frustreret over ham.

 

Han har altid tørkost, og får kattemad/fisk/kylling 2 gange dagligt.

 

vi har prøvet at give ham ekstra meget kattemad i håb om at han ville blive for mæt til at gøre det. (hjalp ikke)

 

vi ved ikke hvad vi skal gøre?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har haft en ligende kat. Hun gik bare ind til naboen og spiste hvad de havde i køleskabet.

Hmm mit råd til være at hvis ikke jeres kat er neutraliseret, så få ham gjord det, kan være det hjælper på hans adfærd, ellers ville jeg ringe til dyrelægen og spørge ham til råds.

 

Håber i kan få jeres mad i fred.

Link til kommentar
Del på andre sites

Enig - han skal i hvert fald neutraliseres. Desuden synes jeg også det er en god ide at snakke med dyrlægen om han mangler et eller andet i kosten, og det er derfor han er så vild efter alt andet mad.

 

Endelig - mere forsigtigt - råben og 'smide ud' virker måske ikke så godt :-( Jeg kan godt forstå frustrationen - det er jo ikke til at holde ud :-) Men i bund og grund ved man ikke helt hvad det er katten lærer når man råber og skubber væk. MÅSKE at lade være men måske ikke - og måske endda at blive bange for jer. Problemet med at sige 'det må du ikke' på en mere eller mindre kontant facon er at man ikke samtidig viser 'det må du godt' :-) Derfor vil jeg foreslå at I i stedet for -om muligt - når han er på vej til maden - laver en høj lyd - helst et højt 'NEJ!!!!' (eller et klap i hænderne, eller slå noget hårdt i bordet eller....) - og HVIS han bliver distraheret bare et øjeblik så med det samme sige 'dygtig!!!' og give ham en tilladt godbid. På den måde lærer han at hvis han stopper når han hører ordet 'NEJ' så vanker der noget rart. Dette

 

........dette er rent teoretisk hvad man kunne prøve gøre - samtidig er jeres kat ung og sulten :-) - så motivationen for at stjæle jeres mad overdøver måske alt andet - derfor - prøv for så vidt muligt at dække maden til eller hold ham ude af køkken spisestue når I spiser/laver mad. Så bliver I sparet mange frustrationer :-)

 

Håber også snart I får fred til jeres mad :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Michell

 

Jeg har haft samme problem. Hvis han er så vild for at få jeres mad fremfor sit eget er det måske maden den er gal med? Han er trods alt skabt til at spise mad der minder mere om jeres end om tørkost - så måske I skulle forsøge at give ham noget mere "naturligt" foder? Det virkede for mig med alle mine....

 

Hilsen Mette

Link til kommentar
Del på andre sites

hej

 

Vi har en norskskovkat der er 8 mdr gammel. Han er ikke til at styre, med det samme vi tager noget ud af køleskabet.

 

han hopper op på bordet og spiser af vores mad, så snart han får chancen. Når dette sker(hvilket vil sige hele tiden), råber vi af ham og kaster ham udenfor! simpelthen fordi vi er så frustreret over ham.

 

Han har altid tørkost, og får kattemad/fisk/kylling 2 gange dagligt.

 

vi har prøvet at give ham ekstra meget kattemad i håb om at han ville blive for mæt til at gøre det. (hjalp ikke)

 

vi ved ikke hvad vi skal gøre?

 

 

Hej.

jeg har en main coon hankat som har været lige så slem. Keg kunne end ikke have noget der var pakket ind liggende, udn han va i det.

Han er et år nu, og er lige som vokset fra det. Nu spiser han kun sit eget mad.

med venlig hilsen Marie

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...