Hop til indhold

Tør jeg lukke min kat udenfor?


Maiken Baromich

Recommended Posts

Min kæreste og jeg bor i en stuetage lejlighed ud til en meget meget befærdet vej i Odense. Rundt omkring findes der grønne områder med diverse buske og træer, men hvis vores kat prøvede at krydse vejen i dagtimerne, ville der ikke være nogle tvivl om, at hun ikke kom tilbage igen.

 

Vi har derfor valgt at holde hende inde døre. De tidligere ejere sagde at hun var en indendørs-kat, men at hun også var en 'redningskat', hvilket må betyde hun altså har være udenfor før.

 

Men vores kat er ekstrem legesyg, har ekstremt meget energi og jeg er bange for at hun er ved at blive bims ved kun at være i lejligheden. Vi leger meget med hende, men det er ikke nok tror jeg. Hun fiser i hvert fald meget rundt, og jager vores fødder når vi sover.

 

Hun har en enkelt gang smuttet ud af vores dør og var væk det meste af natten. Vi troede at vi havde mistet hende, men om morgnen dukkede hun sultent op igen. Heldigvis er vores vej meget rolig om natten, og det er trygt at krydse den.

Spørgsmålet er så; tør jeg lukke hende ud i nattetimerne igen? Vil det være det bedste for hende?

 

Hvis ja; kræver det også at hun kan komme ind igen, men vores dør har ingen kattelem. Ville hun lade vær' med at vænne tilbage hvis hun ikke kom ind i lejligheden med det samme efter en 'nattetur'? Eller ville hun simpelt vente?

 

Fakta om vores kat:

Hun kat

Ikke steriliseret

Snart to år

Har haft killinger

Meget energi

Snedig men forsigtig

Kælen

Nysgerrig

 

 

På forhånd tusind tak for svar. Mvh Maiken

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...