Hop til indhold

Ny kat til perser hunkat på 6 år


Nulle

Recommended Posts

Hej med jer!

 

Min kæreste og jeg fik i påsken en dejlig Perserpige på 6 år.

Vi går nu og overvejer at få en legekammerat til hende. Vi har dog ikke råd til endnu en perser, men har overvejet at anskaffe os en almindelig huskat/killing.

Det skal lige siges at kattene er indekatte :)

 

Jeg har sådan lidt generelle og praktiske spørgsmål i den forbindelse..

 

1. Kan Perseren affinde sig med at leve med en huskat? - vi har tænkt os at anskaffe os en killing

2. kan de dele hhv. mad/vandskåle og kattebakke?

3. Hvad med kradsetræ og lign. Skal de have et hver, eller et lidt større til at dele?

 

Det er en del år siden jeg sidst har haft en killing - ca. 12 år siden. Så jeg har læst en del om det og fået frisket op på det, men hvis der lige er noget jeg skal være opmærksom på, i forbindelse med at have 2 katte samtidig, må I meget gerne byde ind! :)

 

Tager imod alle råd med kyshånd ;)

Redigeret af Nulle
glemt at tilføje detalje om katten
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville finde en voksen kat til hende som legekammerat. Killinger er for vilde til voksne katte. De gider dem ikke.

 

Og du skal lige tænke over, at det kan (ikke at det vil) tage meget lang tid at føre to katte sammen (katte er ikke sociale dyr af natur (det er kun løver)). Nogen gange tager det et par dage, andre gange kan det tage et par måneder.

 

De kan sagtens dele både toilet og kradsetræ. Det har mine i hvert fald kunnet. Jeg ville give dem hver sin madskål, da de gerne skulle spise samtidig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...