Hop til indhold

Gøre Fie udevant


Fie-tøsen

Recommended Posts

Hej

Fie må være udekat :D Det er bare dejligt!!

 

Nu er spørgsmålet så - hvordan vender jeg hende til det? Hvordan sikrer jeg mig at hun kommer tilbage?

 

Har gået tur nogle gange udenfor - og gøre det et par gange igen inden hun kommer ud på egen hånd.. Så hun kender haven...

 

Men hvordan gør jeg det bedst? Hvornår skal jeg lukke hende ud?

 

Hun er blevet steriliseret, så hun skal lige vente 2-3 uger endnu inden hun kan komme ud på egen hånd, og nok en uge inden hun kommer ud i snor...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej!

 

Hvor er det bare super at Fie kan komme ud!!

 

Den gængse mening er vist at man for det første holder katten inde 1-2 uger når man lige er flyttet til et nyt sted, så den indefra kan vænne sig til 'geografien' - men det har du jo allerede gjort :-) Og så tror jeg at du er godt på vej allerede idet du har haft Fie ude i snor. Jeg læste i går i Roger Tabors 'Cat Behaviour' at han anbefaler at man netop i starten tager katten ud i en lang snor i dens have, og lader den selv snuse rundt of finde ud af hvor døren ind er. Du kan jo evt. gøre det, og desuden holde øje med hvornår Fie af sig selv begynder at søge mod din dør når hun vil ind. Så er hun nok godt i gang med at lære hvor maden er :-)

 

Lær hende evt. også et specifikt 'indkald'. Når du giver hende mad morgen og aften (når hun er inde) kan du starte med at kalde et bestemt ord - oplagt er 'Fie' :-) Og så først servere mad når hun ankommer til sin skål. På den måde får du med stor sikkerhed en lille kat der kommer STORMENDE når du siger/råber kalde-ordet. Og det kan du så også bruge når Fie er ude og du gerne vil vide hvor hun er. Du skal altid sørge for at hun får noget rart (hvis det ikke er fodrings-tid så en godbid) når hun kommer når du bruger dit kalde-ord.

 

Masser af hilsner og held og lykke!

 

Ayoe

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...