Hop til indhold

pelspleje


christina1981

Recommended Posts

jeg har for en månedstid siden anskaffet mig en maine coon som i nok ved er de jo langhårede :-) og hun fælder helt vildt jeg er ved at drukne i kattehår :rolleyes: og da hun er hvid kan jeg ikke rigtig ta noget sort tøj på uden at skulle bruge 30 min inden jeg går ud af døren på at fjerne kattehår, Syntes ikke rigtig den børste jeg fik med fra sælger helt gør tricket nogen der vil anbefale en god børste til mc pels der bare tar toppen af det overskydende pels?

 

Og hun er lige i stødet (bokstavelig talt :D) nogen der kender en shampoo mod statisk elektrisitet? :D

 

takker å forhånd

christina

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er jo sindsygt begejstret for min Furminator -de kan også fåes til til langhårede katte. Min er korthåret, min noget så ulden overalt. Jeg giver ham minimum een gang om ugen en stor tur med den (Forudsat at jeg "får lov" selvfølgelig, man har jo sin egen mening GG) og kan faktisk fylde en frysepose med hår bagefter...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
jeg har for en månedstid siden anskaffet mig en maine coon som i nok ved er de jo langhårede :-) og hun fælder helt vildt jeg er ved at drukne i kattehår :rolleyes: og da hun er hvid kan jeg ikke rigtig ta noget sort tøj på uden at skulle bruge 30 min inden jeg går ud af døren på at fjerne kattehår, Syntes ikke rigtig den børste jeg fik med fra sælger helt gør tricket nogen der vil anbefale en god børste til mc pels der bare tar toppen af det overskydende pels?

 

Og hun er lige i stødet (bokstavelig talt :D) nogen der kender en shampoo mod statisk elektrisitet? :D

 

takker å forhånd

christina

 

Hej Christina - jeg nåede lige at se, at dit spørgsmål er 8 måneder gammelt, men jeg kommenterer altså lige alligevel - håber det er ok :)

Dette er min første vinter med Uffe og vi gi'r også hinanden stød - så jeg har tjekket på nettet, og det siges, at det kun er et problem om vinteren pga af den tørre luft, som Landbo også skrev. Jeg har heller ikke oplevet det om sommeren. En ting der gør det værre er seføli de dér bløde fnugli-tæpper, der er 100% syntetiske, og apoteket siger, at blødgøringsmiddel skulle nedsætte det statiske.

Mht børster, så kan jeg slet ikke undvære min karte - se pic - jeg fylder den hver dag med uld, da Uffe elsker at blive striglet :)

2 001.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...