Hop til indhold

Kat med sukkersyge


C-lotte

Recommended Posts

Hejsa allesammen

 

Jeg står egentligt ikke og har et problem, men måske har du.

Min kat fik sukkersyge for snart et år siden og i den forbindelse gjorde jeg selvfølgelig hvad dyrlægen bad mig om, nemlig at skifte til royal canin diabetic og begynde med insulin 2 gange pr. dag. Problemet var at kattens insulindosis hele tiden skulle øges, samtidig med at jeg fandt ud af at kulhydratindholdet i RC diabetes faktisk er højt i forhold til hvad der kan være godt for en sukkersyg kat. Jeg begyndte i den forbindelse at søge på nettet og fandt et fantastisk forum www.felinediabetes.com og der fandt jeg en helt anderledes og simpel måde at behandle Prop min kat på. 2 uger efter jeg fandt den side og begyndte at følge deres råd, blev Prop insulinfri og har været det lige siden.

 

Lige fra starten af props sygdomsforløb begyndte jeg at skrive dagbog og oprettede en hjemmeside hvor jeg nedskrev mine erfaringer. Den side har gjort at flere har fundet frem til mig og har fået hjælp med deres katte. De to første der kontaktede mig har idag begge insulinfri katte. Den sidste kat som desværre fik sukkersyge i forbindelse med en længere binyrebarkhormonbehandling er vi igang med at regulere. Om han kommer af insulin ved vi ikke endnu, men han har det 100 gange bedre nu end da det var dyrlægen der styrede behandlingen.

 

Så hvis du selv har en kat med sukkersyge eller kender nogen med en sukkersyg kat, så fortæl dem gerne om min side www.sukkerkatten.dk - alt for mange katte med sukkersyge har det rigtig skidt og kunne hjælpes og måske blive insulinfri via en ret simpel behandling. Flere bliver aflivet fordi ejeren ikke kan overskue behandlingen og i virkeligheden er der en chance for at katten kun behøver insulin i en kort periode. De danske dyrlæger jeg har haft kontakt med anbefalder denne behandling, men så mister de også en indtægt, både i form at salg af deres tørfoder, men også fordi man ikke længere behøver at tage sin kat til dyrlægen længere i forhold til dens sukkersyge.

 

God jul og godt nytår.

 

Venlig hilsen Charlotte

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...