Hop til indhold

Hjælp erfaring søges omkring Chlamydia hos kat


Liv123

Recommended Posts

Hejsa - Jeg er ny her på siden, men søger virkelig noget hjælp fra nogen med erfaring omkring Chlamydia hos kat.

 

Jeg bor i udlandet og har derfor ikke adgang til ordentlig dyrlægehjælp. Jeg har hidtil haft to dejlige voksne katte - en Sibirisk og en blandet britisk glathåret.

 

Nu har min mand for en måned siden foræret mig en fin dyr Maine Coon killing som vi efter en laboratorietest desværre har fundet ud af har Chlamydia med symptomer som vedvarende øjenbetændelse og nyseanfald. Symptomerne gik i sig selv efter behandling med øjendråber men er nu kommet igen.

 

For det ikke skal være løgn, har min elskede Sibiriske skovkat nu udviklet samme symptomer. Vi har flere gange opsøgt dyrlæge, men en dyrlæge siger at hun er klogere end laboratoriet og mener det blot er alm. virus - en anden har givet os en alm. to dages penicillin kur mod "lidt af hvert" - som jo enhver kan regne ud ikke er nok.

 

Hjemmesider herfra landet beretter om noget antibiotika til mennesker, man også kan give dyr - men det er jeg ikke meget for at eksperimentere med.

 

Jeg har googlet og googlet danske sider, men bliver ikke så meget klogere, da der er delte meninger om prognose og helbredelse.

 

Jeg ville så frygteligt gerne vide hvad andres erfaring er - herunder om de bliver helt raske. Derudover ville jeg gerne høre nogle bud på hvilken type antibiotika man bør bruge og gerne navnet, så jeg kan prøve at finde et middel lokalt.

 

Jeg håber virkelig I har lyst til at hjælpe, da det bare er så hårdt ikke at kunne gøre noget og få ordentlig hjælp.

 

 

 

Tusind tak på forhånd,

 

Liv123

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...