Hop til indhold

Hvad race vil i gætte på?


Zeneva

Recommended Posts

Hej alle herinde.. Vi fik for 14 dage siden denne her lille uldtot.. en vi kender kom og spurgte om vi ville have hende, hun så hende blive smidt ud af et bilvinduet på en rasteplads.. :mad:

Nogle mennesker skulle altså bare ikke have dyr.. Så få den dog aflivet hvis man ikke kan/vil have dyret mere...

 

Nå men nu har hun det altså godt. Vi har haft hende i 14 dage og hun har taget 200 g. på så hun nu vejer 1.kg så stor er hun jo ikke ligefrem.. Vi gætter på hun er 12 uger nu.

 

Men kom så til at sidde og google lidt på langhårskatte og kan så slet ikke bestemme mig for om hun er maine coon eller norsk skovkat blanding.

 

PICT3349.jpg

 

Lille og fræk og fuld af gå-på-mod... Driller rigtigt vores store huskat på 4 kg. Så får hun lidt tæsk af ham og bliver sur og løber væk, så går der ti sec så er hun der igen.. Hehe..

 

Nogle der har bud på racen??

 

Mathilde...

DSC_0027.jpg

DSC_0029.jpg

DSC_0033.jpg

DSC_0038.jpg

PICT3321.jpg

PICT3346.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor er det dejligt der findes mennesker som jer der tager sig af de dyr som bare "smides ud" på den måde. Min hjerte bløder når jeg tænker at sådan noget sker.

Hun er godt nok en fin kat og tror hun ville give jer kærligheden tilbage. Jeg har selv maincoone og som kendetegn er de jo meget pelsede og ørene har de der fine hår der stritter op. Men jeg må også være enig med dig i denne her, og sige at det står tæt mellem norsk og maincoone. Men umiddelbart hælder jeg til en blanding med noget andet.

Glæder mig til at se hvad andre svarer.. nogle der måske har et meget klarere syn :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hvor er den dog kær, tror det er en hel del Norsk skovkat i den, ligner min den gamle som er ren norsk, Min Main coon er mere firekantet i snudepartiet, og store tufler på øerne deraf forskellen, det er svært, kunne også være en blanding af dem begge, men fin er den, og godt du tog dig af den:o

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Mange tak for alle jeres bud..

 

Hun er nu steriliseret, 3 kg stor og har en kæmpe pels..

 

Vi er ikke længere i tvivl om at hun er en norsk skovkat. Hun ligner helt og uden tvivl sådan en. Både på udseende og væremåde. Har også læst lidt om farver på skovkatte. og der har hun en meget typisk skovkattefarve.

 

Hun er super dejlig og stadigvæk rigtig fræk..

Springer i transport kassen hver morgen, med det samme vi står op for at være sikker på hun kommer med ud på værkstedet... :)

Vi er rigtigt glade for hende, og kan stadig ikke fatte at der er nogen der kan få sig selv til at smide sagesløse dyr ud på den måde...

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...