Hop til indhold

sammensætning af katte


Gizmo

Recommended Posts

Jeg har en 5 år dejlig main coon kasteret han kat. Jeg kunne rigtig godt tænke mig en mere men er meget i tvivl om det duer. Han har levet sammen med en fra killing af hos en anden. Den døde for to år siden og vi har haft Gizmo i knap et år. Har snakket med den tidligere ejer. Hun sagde da den anden kat døde livede gizmo helt op blev mere social og kælen. Men han er meget forsigtog og bliver let bange og hvis der kommer andre katte tør han ikke jave dem væk. Nu er mit store spørgsmål så om det vil du at købe en killing og sætte sammen med ham. Skal det være en han eller hun og hvad med temperament hvad skal jeg gå efter???

Håber nogen kan hjælpe :confused:

mvh Christina

:o

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes at hvis Gizmo har en historie med at have det svært med andre katte, så skal du i hvert fald tage det roligt med sammenføringen hvis du gerne vil have en kat til. Dvs. langsom introduktion hvor den anden kat i starten bor i et rum for sig selv og Gizmo først får lov at lære lugten at kende, og så møder den nye kat gennem et gitter sat foran døren til den nye kats værelse. Og så skal Gizmo have masser af sin ynglingsmad tilbudt hver gang her ser den nye i starten, så han lærer at forbinde den med noget rart.

 

Desuden vil sådan en lille killing jo bare være fuld af energi og virkelyst, og vil helt sikkert enormt gerne lege med Gizmo. Og hvis han er nervøs af sind og ikke tryg ved andre katte kan det ødelægge en masse mellem dem. Derfor skal du faktisk overveje at få to killinger hvis du gerne vil have en ny kat - synes jeg :)

 

Meget forsigtigt vil jeg også sige at når nu Gizmo faktisk er livet op og blevet gladere ved at være 'alene-kat' så er det måske synd at sætte ham sammen med en anden kat igen?? Det er i hvert fald noget du skal tænke en masse over inden du beslutter dig :)

 

:) Ayoe

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Christina

 

Jeg ville ikke købe en kat mere, hvis jeg var dig.

Det lyder ikke til, at Gizmo vil kunne trives, hvis der kommer en kat mere ind i billedet.

Det ville være synd, når nu han er livet op og blevet mere social og kælen, efter den anden kat døde.

Glæd dig i stedet over Gizmo og giv ham masser af kærlighed hver eneste dag!

 

Kh

Solskin

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...