Hop til indhold

hjælp mine ledninger


Garfield

Recommended Posts

Hej Garfield,

 

Det er jo superfarligt for din kat at bide i ledninger - så først og fremmest vil jeg råde dig til at få gemt dem væk i skinner, rør etc. Det er jo en engangsudgift der sparer dig mange bekymringer og besvær senere.

 

Ellers kan du prøve at smøre ledningerne med noget der ikke er rart at smage/lugte for en kat, f.eks. eucalyptus olie, citronsaft, eller - anbefalet af dyrefondet - almindelig eddike (endelig ikke syre!) - som skulle hjælpe på nogle katte. Prøv måske også at vikle dine ledninger ind i sølvpapir - det synes vi jo selv er super ubehageligt at tygge i.

 

Du kan også prøve at sprøjte vand på din kat når den tygger, men desværre er dette nok ikke en 'langtidsholdbar' løsning, da du jo blot i øjeblikket får katten til at holde på. Men hvis den er motiveret nok vil den vende tilbage og gøre det igen når du ikke er hjemme. Desuden kan katten meget hurtigt komme til at forbinde det ubehagelige vandsprøjt med dig meget mere end med at tygge i ledninger.

 

Prøv desuden at få din kat til at 'tænke på noget andet' ved at aktivere den; er det en inde- eller ude-kat? Hvis det er en inde-kat - hvor meget leger du så med den. Tygger den f.eks. i ledningerne af kedsomhed?

 

Du kan læse mere her: http://www.dyrefondet.dk/files/pdf/artiklerarkiv/misforstr-katten.pdf

 

Det er den artikel fra Dyrefondet jeg snakkede om ovenfor.

 

Held og lykke :-)

 

Ayoe

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...