Hop til indhold

Sår og kløe.


ooCindyoo

Recommended Posts

Hej :)

 

For 11 uger siden fik jeg en ny lille killing, hun var 9 uger da jeg fik hende, fordi hendes mor blev kørt ned. Jeg fik hende så med hjem.. Men det er slet ikke den kat jeg har problemer med :) Hehe

 

For 14 dage siden fik jeg så en ny lille killing.. Allerede første dag jeg fik hende hjem mærkede jeg hun havde sår på halsen og nogen steder ned af ryggen.. Jeg tænkte ikke sådan rigtig videre over det, for hun havde boet sammen med en anden kat før det også, og det er meget normalt de slåsser.. Men til at starte på kunne jeg kun finde sår 3-4 steder, idag har hun sår 7 steder. Hun klør og kradser rigtig meget i det.. Og det er min anden killing så også begyndt på nu..

Jeg har tjekket for lopper og evt. tæger..

Der er ikke nogen af dem der nogensinde har været udenfor, udover på min lille terase på 1 ½ m2.

 

Nogen der ved hvad det kan være og om jeg skal til dyrelægen med hende, under alle omstændigheder skal hun til dyrelægen igen til oktober hvor hun skal have sin anden vaccine.

 

Håber der er en der kan hjælpe..

 

Hilsen den bekymrede katteejer :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ved godt det måske er lidt sent svaret, men min kat hjemme hos min far begyndte også lige pludselig at have sår over hele, han endte med at kradse halvdelen af hans ansigt til blods, og der var sår over det hele. Så han kom op til dr. dyr, som fik fjernet pelsen og behandlet sårene og fik konstateret at han havde madallergi.

Men jeg ved ikke om det kunne være det, når nu din anden kat også er begyndt på det?

 

Du skulle vel ikke have væggelus? De kan nemlig rigtig godt lide katte/dyr, og mennesker!!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Jamen de kredsede sig hele tiden, og havde små sår over alt, mest oppe ved halsen og ned af ryggen..

Det er ikke nogen man selv kan se, så du skal gå til dyrelægen med det, hvis det er :) De kan få en hud sygdom af det, hvis det ikke bliver behandlet :) Du må gerne lige give en feedback om hvad det er :) Og god bedring til hende!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...