Hop til indhold

Hvordan velge riktig bordstativ til bordplate

kosia

Recommended Posts

Hei. Jeg holder på å sette sammen et bord selv og har kommet til delen med bordstativ. Bordplaten har jeg allerede, men jeg merker at det ikke er helt enkelt å velge riktig stativ. Det finnes flere varianter, og jeg vil være sikker på at løsningen blir stabil i bruk. Bordet skal brukes jevnlig, så det må fungere i praksis og ikke bare se greit ut på papiret. Jeg har sett at mange selger stativ og plate separat, men er litt usikker på hvordan man tenker rundt kombinasjonen. Er det noen her som har erfaring med å velge bordstativ som eget produkt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var i samme situasjon da jeg skulle sette sammen et bord, og startet med å se på rene bordstativ som egen kategori. På denne siden https://www.azdesign.no/no/articles/417/bordstativ er det samlet ulike typer bordstativ som selges separat. Det gjorde det enklere å fokusere bare på selve understellet uten å blande inn bordplater. Man får en oversikt over flere modeller og kan se hva som faktisk finnes i sortimentet. For meg var det nyttig å starte der før jeg tok videre valg. Det gir et klarere bilde av alternativene.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er nok mange som undervurderer hvor viktig bordstativet faktisk er. Ofte legges mest fokus på bordplaten, men understellet spiller også en stor rolle i helheten. Når man setter sammen bord selv, må man tenke litt mer gjennom detaljene. En oversikt over rene stativer gjør prosessen mer strukturert. Slike valg blir som regel mer gjennomtenkte når man tar dem steg for steg.

Link til kommentar
Del på andre sites