bims Skrevet I går kl. 18:37 Rapporter Share Skrevet I går kl. 18:37 Hej forumet. Jag har under en tid funderat på hur vår digitala kommunikation egentligen fungerar i praktiken. Vi publicerar innehåll och jobbar med synlighet men ibland känns budskapen spretiga. Det är svårt att avgöra om kommunikationen hänger ihop med marknadsföringen. Jag upplever att det saknas en tydlig röd tråd. Ofta leder det till osäkerhet kring vad vi vill uppnå. Det blir också svårare att följa upp effekten. Är det fler som upplever liknande problem? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
kosia Besvaret I går kl. 20:25 Rapporter Share Besvaret I går kl. 20:25 Hej. Jag kände igen mig direkt i det du beskriver eftersom vi haft samma diskussioner. För oss handlade det om att koppla ihop kommunikation och marknadsföring tydligare. När jag började sätta mig in i digital kommunikationsbyrå i Sverige fick jag bättre förståelse för hur analys och planering kan skapa sammanhang. Det gjorde budskapen mer konsekventa. Jag upplevde att kommunikationen blev lugnare och tydligare. Uppföljningen blev också mer begriplig. Sammantaget skapade det bättre struktur. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
simka Besvaret 23 timer siden Rapporter Share Besvaret 23 timer siden Digital kommunikation blir lätt rörig utan tydlig plan. Många företag fokuserar på innehåll men glömmer helheten. Struktur kan göra stor skillnad. När budskap hänger ihop blir arbetet mer effektivt. Det skapar även trygghet i besluten. Uppföljning blir enklare över tid. Och kommunikationen känns mer genomtänkt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts