bims Skrevet %s kl. %s Rapporter Share Skrevet %s kl. %s Hej allihopa. Jag skriver här eftersom vi nyligen stötte på ett praktiskt problem i vår verksamhet när det gäller tillverkning av mindre metalldelar. Vi har ritningar klara, men saknar egen kapacitet för skärande bearbetning och fräsning. Tidigare har vi testat olika lösningar, men det har varit svårt att hitta någon som arbetar tydligt utifrån kundens underlag. Det handlar inte om massproduktion, utan mer om noggrant utförda detaljer i metall. Därför undrar jag hur andra brukar lösa sådana behov på ett smidigt sätt. Finns det någon som haft liknande situation och kan dela hur ni gick vidare? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
simka Besvaret 23 timer siden Rapporter Share Besvaret 23 timer siden Tjena. Jag känner igen det där ganska väl, eftersom vi också jobbar med delar som kräver exakt bearbetning utifrån ritningar. För oss var det viktigt att hitta en aktör som tydligt arbetar med legotillverkning och skärande bearbetning utan att krångla till processen. När vi letade efter information fastnade vi för en legotillverkare - arentorpslego.se som presenterar sitt arbetssätt ganska öppet. Där framgår det hur de jobbar med fräsning, CNC-bearbetning och hela flödet från ritning till färdig detalj. Det gav i alla fall oss en bättre bild av vad man kan förvänta sig när man lämnar ifrån sig ett uppdrag. Jag tycker det är skönt när processen är tydlig redan från början. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
kosia Besvaret 22 timer siden Rapporter Share Besvaret 22 timer siden Det här är nog en fråga som många stöter på förr eller senare, särskilt när man inte har egen maskinpark. Behovet av extern tillverkning av metalldelar verkar bli allt vanligare inom olika branscher. Ofta handlar det inte bara om pris, utan om förståelse för ritningar och kvalitet i utförandet. Att kunna diskutera material, bearbetning och leveranstider på ett tydligt sätt är också viktigt. Jag tror många uppskattar när samarbetet känns strukturerat och förutsägbart. Sådana diskussioner är alltid nyttiga att ta upp. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts