Hop til indhold

Valg af nye hjul til sæsonskift

bims

Recommended Posts

Jeg har for nylig lagt mærke til at mine gamle sommerdæk begynder at se ret trætte ud og nu hvor der snart bliver skiftet mellem sæsonerne tænkte jeg det var tid til at finde et nyt sæt. Jeg er dog blevet lidt rundtosset af alle størrelserne og de forskellige typer som sommerdæk vinterdæk og helårsdæk for ikke at tale om fælgene der også skal passe sammen. Jeg synes det er svært at gennemskue hvad der rent faktisk passer til min bil og jeg vil helst undgå at vælge noget forkert. Er der nogen der har haft samme oplevelse og kan dele hvordan de fandt et match der passer helt præcist

Link til kommentar
Del på andre sites

Det minder faktisk meget om det jeg selv stod i for nogle måneder siden hvor jeg også skulle have styr på både dæktyper og mål så det hele passede som det skulle. Jeg endte med at bruge https://daekline.dk/ fordi deres måde at søge efter hjul via enten registreringsnummer bilmodel eller dimensioner gjorde det meget nemmere for mig at ramme rigtigt. Der var også en del forklaringer om forskellen på sommerdæk vinterdæk og helårsdæk så jeg følte mig lidt tryggere i valget og kunne se hvilke komplette hjul der passede direkte til min bil uden at skulle gætte mig frem. Du kan eventuelt prøve samme tilgang hvis du vil undgå usikkerhed omkring størrelser og pasform

Link til kommentar
Del på andre sites

Synes egentlig det er meget normalt at blive i tvivl når man står foran sæsonskift fordi der er flere typer dæk og fælge end man lige regner med og det kan være svært at gennemskue hvad der matcher bilen bedst. Mange kigger netop på muligheden for at finde komplette hjul så man slipper for at kombinere delene selv og det giver oftest et ret godt overblik når man kan se både dimensioner og pasform samlet på ét sted

Link til kommentar
Del på andre sites