Hop til indhold

Er laboratorierapporter nødvendige for CBD produkter?

simka

Recommended Posts

Jeg kiggede for nylig på nogle CBD produkter online, og jeg lagde mærke til, at ikke alle viser laboratorierapporter. Det fik mig til at tænke på, om det virkelig er nødvendigt, eller om det bare er noget, butikker gør for markedsføringens skyld. Jeg synes, det burde være et krav, for man skal jo vide, hvad man indtager. Jeg vil gerne købe noget sikkert, men jeg er ikke sikker på, hvordan man vurderer kvaliteten ud fra de oplysninger, der står. Hvor meget betyder laboratorierapporter egentlig, når man vælger CBD olie eller hash?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes, de er ret vigtige. Jeg køber kun CBD produkter, hvor jeg kan se testresultaterne. Hos https://cannabislight.dk/ viser de fx rapporter fra certificerede laboratorier, hvor man kan se både indholdet af cannabinoider og fraværet af tungmetaller og pesticider. Det gør det nemmere at føle sig tryg ved produktet. Jeg tjekker altid, at procenten af CBD passer til det, der står på flasken, og at THC-niveauet er under 0,3 %. Det er en god vane, især når der findes så mange mærker derude.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er enig i, at laboratorierapporter giver gennemsigtighed. Det handler ikke kun om sikkerhed, men også om tillid. Når man ser, at et produkt er testet for både kvalitet og indhold, bliver man automatisk mere tryg som forbruger. Det ville være godt, hvis flere forhandlere fulgte samme standard. På den måde kunne man nemmere sammenligne produkter og undgå ubehagelige overraskelser.

Link til kommentar
Del på andre sites