Hop til indhold

Recommended Posts

Skrevet

Hej

Vi er en familie, som overvejer at anskaffe kat. Vores væsentligste spørgsmål i den forbindelse er, hvorvidt det er muligt for os at have kat, når vi reelt bor to steder, nemlig i vores rækkehus til dagligt og i vores sommerhus i ferier og weekends.

Kan det lade sig gøre og hvordan?

Tak for evt. svar.

Besvaret

Hej :)

Nu skriver du ikke, om katten skal være en inde eller udekat, men hvis katten skal forblive inde, så ser jeg ingen problemer med at tage den med i sommerhus i ferier og sådan :) De første par uger vil jeg nok ikke tage i sommerhus, da katten skal have tid til at vænne sig til sit nye hjem. Jeg ville måske endda vente en hel måned med at tage i sommerhus, men det kan I jo selv vurdere, når I har katten :) Mht. udekat, så kan jeg ikke rigtigt udtale mig. Jeg ville umiddelbart tro at katten ville blive forvirret hvis I lukkede den ud i sommerhuset, og den ville måske prøve at finde tilbage til jeres permanente bolig. Men som sagt, jeg har aldrig haft udekat og sommerhus samtidigt, så det er bare et gæt :)