Hop til indhold

Øremider??


Chapilliams

Recommended Posts

Vores nye lille misser Zeus, klør noget så FRYGTELIG i hans øre. De er sorte indeni, en masse ørevoks og der kommer altid en masse "skidt" ud når han klør. Jeg er begyndt at mistænkte øremider, men jeg aner ikke hvordan man kan se dette?

Vi fik ham i lørdags, og om torsdagen var han til dyrlæge for at få tjekket op på en øjenbetændelse han havde haft, og han fik sin ene vaccination. Så dum som jeg var, fik jeg ikke spurgt om han fik et sundheds tjek (jeg ved ikke om det hedder det?), men er det noget dyrlægen automatisk gør, og hvis ja. Kan han så godt have til skrabet sig øremider fra torsdag - lørdag :confused:

Link til kommentar
Del på andre sites

Det startede egentlig allerede i søndags? Hvor længe må han gå før han kommer i behandling, for jeg tænkte jeg ville få dyrlægen til at kigge på det, når nu de begge skal op og kastreret, det eneste problem er bare at Zeus (med mulige øremider) først skal veje 1500 gram, og hvis der nu går flere uger inden han kommer op på det, så er det vel ikke så smart at lade ham vente med behandling?

Link til kommentar
Del på andre sites

Har du noget Frontline på spray i huset? Hvis ja så hæld lidt op på en tallerken og dyp med en vatpind.

Rens så derefter øret med vatpinden. Dette kan hjælpe med at holde øremiderne nede. Hvis du ikke har det, så rens ørerne grundigt. Du må endelig ikke få det sorte snask på huden, og sørg for at vatpinden ryger direkte i skraldespanden. Husk ikke at stikke for langt ind.

 

Men han skal i behandling hos dyrlægen, hvis de sidder der for længe kan de have alvorlig effekt på ham.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har intet Frontline, desværre :/ Men skal jeg bare bruge en vatpind uden noget på? .. Jeg er bekymret for jeg kommer til at stikke den for lagt ind :(

 

Jeg plejer lige at fugte vatpinden lidt i alm. vand. Du kan også bruge husholdningssprit - vær opmærksom på at det svier som bare pokker.

Hvis du bare renser det du lige kan se, kommer du ikke for langt ind :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg så lige haft dyrlægen i telefonen, og hun siger det vil komme op på en pris til omkring de 1500 kr ?!?!?!

Jeg synes dette lyder ekstremt vildt?

Er der nogle der har erfaring med hvad det koster, eller er det simpelthen bare prisen? Jeg fandt et andet dyrhospital hvor vi bor, og der kan jeg se at en kastration er ca. 300 kr. billigere, så jeg vil prøve lykken hos dem i morgen, og hører om de måske er billigere.

Men ellers må den store pung frem :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg så lige haft dyrlægen i telefonen, og hun siger det vil komme op på en pris til omkring de 1500 kr ?!?!?!

Jeg synes dette lyder ekstremt vildt?

Er der nogle der har erfaring med hvad det koster, eller er det simpelthen bare prisen? Jeg fandt et andet dyrhospital hvor vi bor, og der kan jeg se at en kastration er ca. 300 kr. billigere, så jeg vil prøve lykken hos dem i morgen, og hører om de måske er billigere.

Men ellers må den store pung frem :P

 

Altså er det en konsultation eller er det en operation?:)

 

Og min dyrelæge tager 1400 for kastration + vaccine + chip + øremærkning ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad fandt du ud af?

Min killing har også øremider og min dyrlæge rensede ørerne på hende og nu skal jeg dryppe hendes ører 2 gange dagligt i 14 dage med noget der hedder Surolan (på recept) og så tjekker han hendes ører igen når hun kommer til 2. vacc. Han sagde at det gjorde meget ondt på dem at få renset ørerne og hun miavede også nogle hjerteskærende miaver et par gange, så måske er det derfor din dyrlæge vil gøre det under narkose?

 

Min killing er ikke særlig glad for mig efter jeg har dryppet hendes ører idag. Gid man kunne forklare dem at det er for at hjælpe og ikke for at være ond :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi har to han katte. Den ældste har døjet med øremider lige siden vi fik ham. Vores dyrlæge har lavet om på deres klinik og det lader til at have hjulpet på ham. Den nye kattedyrlæge har givet os noget Bayer Bayer medicin ala Frontline med hjem som netop virker mod øremider. Og det har virket på ham indtil videre. Han er blevet meget mere glad og klør ikke så meget i det øre som er ramt af det. Håber det vil hjælpe bare nogen herinde ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg fik at vide af min dyrlæge - og har også læst det på flere forummer - at en billig måde at afhjælpe problemet på, er at dryppe 3-4 dråber rapsolie i hvert øre, da det samler det sorte "grums", som er øremidernes afføring. Når katten så ryster øret, flyver det ud! :)

De fik samtidigt også det til nakken, som bekæmper selve miderne(samt lopper og andet gøgl). Men det hjælper ikke på afføringen, så hvis den stadig er lidt sort i øret, kan det hjælpe at dryppe med olie (:

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...