Hop til indhold

Hjælp til renlige katte (skal af med dem)


bumle

Recommended Posts

Jeg har en kattemor og hendes to killinger (var absolut ikke meningen at jeg skulle have 3 katte alene, men sådan gik det).

 

Killingeren er ca 7-8 uger og de er ikke renlige, jeg har en han og hun killing, hun killingen er den største , med hvide poter og store øjne, han katten er lidt mindre og har ikke noget imod at man tager den op og kæler med den, deres mor kunne nemt være med i de unge mødre da hun endnu ikke er 2 år måske hun er 1½ år men så er hun vist ikke pt ret meget ældre.

 

Kattene render meget gerne ind under mit skrivebord, under mit tv møbel med surround anlæg og tv og tisser og skider, mere eller mindre hver gang gør de det langs paneler, i hjørner og de er 2 meget livlige og søde killinger.Hver gang det sker at jeg opdager at de er ved at tisse skynder jeg mig at bære den ud på min altan(så vidt jeg nu kan nå det), de når som regl at skide uden at jeg ser det og det frustrerer mig meget fordi det lugter er uhygienisk og så skal jeg konstant gå og tørre op efter dem.

 

Deres mor som er en ung mor, bruger kattebakken som står ude i badeværelset hver gang UANSET hvor meget den er fyldt op, men hvor kan hun dog larme når hun bruger den.

 

Hvad skal jeg gøre ?

 

Jeg skal af med dem,helst så hurtigt som muligt (forærer dem væk), jeg ved ikke hvordan, men væk det skal de selv om jeg har knyttet mig en del til killingerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Killingerne må tidligst flytte fra deres mor, når de er 12 uger gamle. Morkatten lyder til at have den helt rigtige alder til sit første kuld. Killingerne er urenlige, fordi de har for meget plads og for få bakker. Giv dem mindre plads og bakker nok til at kunne en bakke, hver gang de er trængende. Giv dem først mere plads, nrå de er helt sire i at bruge bakken *hver gang* - udvid pladsen gradvist, så de hele tiden kan følge med.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hejsa :)

 

Husk at killigerne skal være mindst 12 uger før de skifter hjem (det siger loven).

 

Har du overvejet at flytte en kattebakke ind i stuen, så killingerne ikke skal så langt for at tisse? Mange har deres killinger i en lille løbegård, for netop at undgå i tisser hvor de ikke må, i løbegården har de en killingekattebakke (lav kant så de kan komme ind), mad/vand og hvad de små nu ellers har brug for. Hvis jeg var dig ville jeg indskrænke deres område så kattepakken altid er i nærheden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Bor på anden sal så de kan kun komme ud engang imellem på min altan, når jeg tager den ene af dem og sætter ham/hende i kattebakken går de stort set lige så hurtigt op af bakken som de kom i den.

 

De forstår ikke, hvorfor du sætter dem i bakken - de er ikke trængende. Giv dem mindre plads og flere bakker - så finder de sandsynligvis ud af det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Skal af med dem og har hørt at ingen vil have dem hvis de ikke er renlige, som unægteligt gør det meget svært, ikke engang sikker på jeg har råd til dem i næste månede, selv om de ikke kræver så meget i udgifter til mad og kattegrus :(

 

 

Killingerne bør være renlige nu - du må ændre tingene, så de bliver det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det billige vådfoder fra rema1000 til 2.50kr for 100gr(sommetider spider de lidt at det billige tørfoder fra superbest,fakta som deres mor for). Deres afføring (killingernes) er fast, de har aldrig tynd mave, få gange drikker de af det vand mor for men eller for de modermælk.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det billige vådfoder fra rema1000 til 2.50kr for 100gr(sommetider spider de lidt at det billige tørfoder fra superbest,fakta som deres mor for. De´res afføring (killingernes) er fast, de har aldrig tynd mave, få gange drikker de af det vand mor for men eller for de modermælk.

 

 

Supermarkedsfoder er for størstedelen for dyrt og for dårligt. De spiser for meget og har for meget afføring. Det eneste supermarkedsfoder, der er tilnærmelsesvis godt, er LUX-dåserne fra Aldi. Prøv hellere at gå til en dyrehandler og køb et godt tørfoder - du vil opleve de spiser mindre og har mindre afføring.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er ihvertfald ikke for dyr 15kr for 1.5 kg tørfoder og man kan faktisk få 400gr vådfoder i dåse til ca 5-6 kr.

 

Det er ikke fordi killinger s... for meget, mere moderen der gør det, men uanset hvor meget der er i den kattebakke hun bruger, så bruger hun den, det går killingerne ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er ihvertfald ikke for dyr 15kr for 1.5 kg tørfoder og man kan faktisk få 400gr vådfoder i dåse til ca 5-6 kr.

 

Det er ikke fordi killinger s... for meget, mere moderen der gør det, men uanset hvor meget der er i den kattebakke hun bruger, så bruger hun den, det går killingerne ikke.

 

 

Hvor tit bliver bakken tømt helt, rengjort og fyldt med nyt rent grus? Med ikke-klumpende grus bør dette gøres dagligt - især med flere katte i huset.

Hvor mange bakker har du? D bør have mindst to elelr tre med killinger i huset.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ved godt jeg måske skulle lave et andet indlæg (som jeg sikkert også gør) men hvordan kommer jeg hurtigst muligt af med dem ?

 

Har jo knyttet mig til især han killingen og vi havde moderen før de blev født, bliver også lidt ked af at tænke på jeg skal af med dem, MEN JEG VED JEG SKAL AF MED DEM ALLE 3,jeg vil gerne have de har mulighed for at kunne komme ud engang imellem ikke bare min altan og jo længere tid der går jo sværer bliver det, desuden ved jeg ikke om jeg har råd til at have dem i næste månede.

 

Jeg står i en separation/skilmisse og ved ikke om jeg for boligstøtte her til den første(har lige fået varme og vandregnskab som alle andre i samme bygning har fået ikke kun mig, så der er lidt ekstra udgifter), har bare ikke energi til ret meget lige for tiden så jeg vil meget gerne meget hurtig af med kattene, selv om jeg sørger for dem så godt og længe jeg kan,føler jeg bare at jeg er inde i en periode hvor jeg ikke har lyst til at tage ansvar for andet end mig selv (det med at skulle skilles og økonomien det påvirker mig meget, da jeg jo gerne skulle kunne klare mig selv økonomisk uden andres hjælp og det er bare lidt sværere i denne periode hvor jeg ikke for fuld førtidspension og nu igen skal betale for alt selv, men kun for den lave pension)

Redigeret af bumle
Link til kommentar
Del på andre sites

Ved godt jeg måske skulle lave et andet indlæg (som jeg sikkert også gør) men hvordan kommer jeg hurtigst muligt af med dem ?

Har jo knyttet mig til især han killingen og vi havde moderen før de blev født, bliver også lidt ked af at tænke på jeg skal af med dem men jeg skal af med dem,jeg

 

gerne have de har mulighed for at kunne komme ud engange imellem ikke bare min altan og jo længere tid der går jo sværer bliver det, desuden ved jeg ikke omk jeg har råd til at have dem i næste månede

 

 

Du må ikke skille mor og killinger ad, før killingerne er mindst 12 uger - det siger loven. Hvordan du vil få råd til dem de næste 4 uger, kan jeg ikke hjælpe dig med.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har kun 1 bakke, da vi ikke fik købt en da vi fik laura (kattemor), skifter ikke katte bakke hverdag, ved ikke hvor tit andre gør det men jeg gør det ikke tit nok. Det jeg har er ikke klumpende (hvad er forskellen på klumpende og ikke klumpende kattegrus?)

 

 

En opvaskebalje kan sagtens bruges som bakke ;-)

Forskellen på klumpende og ikke-klumpende grus er, at med klumpende grus tørrer afføringen ud, og urinen bliver til klumper, så bakken ikke lugter så meget. Med klumpende grus skal du rense bakkerne for klumper hver dag - gerne flere gange om dagen, hvis du kun har en bakke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...