Hop til indhold

Råd til en ny "maine coon-ejer"


Vanitas

Recommended Posts

Jeg fik i går min 9 måneder gamle maine coon pige. En lææææækker sort blotched tabby. Det gik rigtig fint. Hun fandt lynhurtigt kattebakken, maden og op i sofaen til mig *love*.

 

Natten blev dog mere urolig end ventet. Én ting er at jeg bliver vækket af hende fordi hun stanger mig som et gedekid når hun vil nusses. Men desuden vågnede jeg når hun slikkede mig i håret. Det føles helt vildt, som om håret bliver fanget i en blæser og bliver trukket godt i haha. Det er jeg ikke vant til fra mine tidligere katte. Er det normalt for racen? Desuden er jeg overrasket over at kløerne næsten konstant er ude (skal klippes om nogle dage når hun er faldet mere til). Hun ælter og river hele tiden og især når hun ligger i sengen bliver der kradset vildt i lagnet. Det er overhovedet ikke på nogen aggressiv måde... men er det normalt?

 

Ville blive ked af ikke at sove med hende i sengen, men det var alligevel lidt for uroligt til mig :cool:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Har lige fået en rød blocthed tabby med hvid, dreng, på 12 uger, den er hvor jeg er konstant, og ligger under dynen, og bliver der til jeg står op ved 9.00 tiden- den havde desværre en del lopper da jeg fik den hjem, er blevet behandlet og har været hos dyrlægen, han hiver stadig lidt pels af, dog ikke så omfattende, så det skal måske bare ha lidt tid

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...