Hop til indhold

Min kat har fået blodprop i hjernen, hvordan håndterer man sorgen?


ScarlettLuna

Recommended Posts

Vi har haft vores dejlige kat Luna i ca. 2 måneder.. Hun blev steriliseret i fredags og har været ret svag siden hun kom hjem.. I går blev hendes tilstand så forværret og vi måtte op midt om natten for at køre til dyrehospitalet.. I dag får vi så at vide at hun har fået en blodprop i hjernen og at der ikke er store chancer for at hun kan komme sig, vi har valgt at vente til i morgen med at aflive hende fordi vi beder på et mirakel... Dyrelægen kunne dog ik sige om det havde noget at gøre med operationen da der sjældent er bivirkninger. Jeg kan dog stadig ikke lade være med at føle det hele er min skyld selvom jeg ved at det er det bedste for en kat..

 

Her er så mit spørgsmål..

Jeg har grædt og grædt siden jeg har fået det at vide og ved ikke hvad jeg ska gøre af mig selv, kan ikke spise, ikke sove, intet! Vil gerne høre fra andre der har været i den her sorg hvordan I har håndteret det?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 61
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg har allerede en kat i forvejen, problemet er bare at hun ikke er den der nusse-kæle kat som hende der ska aflives er.. Det ville ellers være lige hvad jeg har brug for..

 

Med hensyn til at skaffe mig en ny kat.. Det har jeg tænkt over men er så bange for der vil ske noget med den også og det vil jeg simpelthen ikke kunne bære..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har altid fået en ny kat kort efter jeg har mistet en af de gamle - der skal bare være tre katte hos mig..

 

Du kunne jo besøge et internat og kigge på flere katte.. der er hundredevis af dejlige killinger som søger nye hjem lige nu og på internatet kan du snakke med forskellige killinger og danne dig et indtryk at deres temperament..

 

Og ja du kan miste din nye kat, men sådan er livet jo og på et eller andet tidspunkt skal alle jo afsted :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis jeg skal have en ny kat skal det helt sikkert være en kat der allerede er steriliseret fordi tør absolut ikke at tage den chance igen... Desuden passer killinger slet ikke til min anden kats temperament..

 

Ja du har ret alle skal videre på et tidspunkt men det er simpelthen for hårdt når det sker, især når den stakkels pus ikke engang er fyldt 1 år, de skulle gerne blive 15 eller mere..

Link til kommentar
Del på andre sites

Ååååh neej så starter det hele forfra igen :( Hun var slet ikke sig selv i går nat så vi valgte at tage hende til dyrlægen igen, det viste sig sig at hun havde feber og havde en infektion.. Hun fik antibiotika og kom med hjem igen, så troede vi det var overstået.. Men så fik hun det værre igen og så måtte vi afsted igen midt om natten..! Dyrlægen ved ik hvad der er galt, hun er begyndt at få de samme symptomer som sidst. Vi fik hende med hjem fordi dyrlægen ikke kunne gøre noget ved det, så nu ligger hun herhjemme svar og udmattet, hun har ikke spist siden i går aftes .. Håber hun kommer sig igen, hvor er det hårdt! Og nu skal jeg på arbejde om lidt så nu skal hun være helt alene hjemme :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak til jer begge..

Kan slet ikke holde ud at se hende lide sådan :( Det var lige ved at gå galt i dag fordi hun ikke havde spist og drukket siden i går men nu har hun heldigvis indtaget føde. Ved I hvor længe der må gå at en kat ikke drikker vand? For selvom hun vil spise lidt vil hun ikke drikke, vi har givet hende en lille smule i sprøjte men det er svært :(

Link til kommentar
Del på andre sites

åh nej, hvor er det det kedeligt hun nu er rendt ind i en infektion. Spiser hun tørfoder ? Hvis det er tilfældet har hun helt sikkert behov for at for at drikke vand. En kat der kun spiser tørfoder skal drikke ca. 50 til 75 ml vand per kilo kropsvægt. Dvs at en kat der vejer 3 kilo skal drikke mellem 150 og 225 ml om dagen. Ofte drikker katte for lidt. Hvis du har svært ved at få givet hende vand med en sprøjte, kan du give hende noget vådfoder der vil indeholde vand og således behøver hun ikke at drikke. Hvis hun ikke har så megen appetit i öjeblikket synes jeg du skulle pröve at få fat i noget special vådfoder til syge katte der indeholder ekstra megen näring hvilket vil sige at hvis bare katten spiser lidt vil den få næring. Jeg har kendskab til 2 mærker Hills AD og Royal Canin Recovery, men der er sikkert osse andre mærker men det er kun noget man kan få hos dyrlægen. Dette foder er osse meget appetitligt hvilket gør er det er nemmere at få "lokket" noget mad ned.

 

Krydser fingre for at hun hurtigt får det bedre !

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Tilføj...