Hop til indhold

Katte på kattebakke


Majathm

Recommended Posts

Jeg gør et eller andet helt forkert.

 

Jeg har 2 skønne killinger på 7 mdr. - henholdsvis Ragdoll og Maine Coon kat. Problemet er at begge katte ofte får afføring siddende på hale og rumpe efter de har været på kattetoilet. Det resulterer sig i at der sidder klumpene kattegrus i afføringen på hale mv. og kattene derfor har svært ved at fjerne det. Næsten hver dag når jeg kommer hjem, lugter kattene af afføring og de har forsøgt at gnide afføringen væk fra rumpen. Jeg skifter kattegrus hver dag, og har både en almindelig størelse kattebakke, og jumbo kattebakke. Har også prøvet både med og uden låg. Det var ikke så slemt da de var yngre. De har begge fået ormekur, så det er ikke dér problemet ligger.

 

Er der nogen her der har et forslag til hvad det er der er problemet? - eventuelt at jeg bruger for meget kattegrus i bakkerne, eller at langhårede katte ikke må bruge klumpene kattegrus? - af mad får de Hills anbefalet af dyrlægen.

 

Hilsen en frustreret missemadmor

Redigeret af Majathm
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...