Hop til indhold

Blandede killinge-spørgsmål


Recommended Posts

Hejsa!

 

Jeg har lige et par spørgsmål vedr. killinger som jeg håber i kan hjælpe med.

Hvor meget spiser en killing om dagen? Vores er 12 uger og får Hills Kitten (det fik han også der hvor vi har fået ham fra), men jeg synes ikke han spiser særligt meget, kun ca. 30g om dagen!? Han vejer 1100g og er en meget aktiv bette fyr, kælen og kærlig. Dog synes jeg han er noget tynd i det....

 

Er det normalt at de er noget ranglede den første tid?

 

Eftersom han er indekat skal vi have ham neutraliseret, men hvor gammel er det nu lige han skal være? (Jesus det er mange år siden jeg sidste havde killing).

 

Og er der nogle der kan anbefale en god dyrlæge omkring Århus?

 

Håber i kan hjælpe :)

Redigeret af Smørblomst
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med en dyrlæge omkring Århus, men det er der sikkert andre herinde der kan..

 

30gram om dagen til en killing er alt alt for lidt, mine voksne spiser 40-50gram tørkost og derudover deler de dagligt 1-2dåser vådkost (400-800gram (8katte))

Har han fri adgang til foderet?

 

En killing kan neutraliseres allerede fra den er 12uger, alt efter vægt, min dyrlæge har en min. grænse på 1200gram, hvilket svare til killingen er 12 uger (efter en huskeregel), men de må også gerne veje mere, bare de ikke er tykke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hejsa!

 

Jeg har lige et par spørgsmål vedr. killinger som jeg håber i kan hjælpe med.

Hvor meget spiser en killing om dagen? Vores er 12 uger og får Hills Kitten (det fik han også der hvor vi har fået ham fra), men jeg synes ikke han spiser særligt meget, kun ca. 30g om dagen!? Han vejer 1100g og er en meget aktiv bette fyr, kælen og kærlig. Dog synes jeg han er noget tynd i det....

 

Er det normalt at de er noget ranglede den første tid?

 

Eftersom han er indekat skal vi have ham neutraliseret, men hvor gammel er det nu lige han skal være? (Jesus det er mange år siden jeg sidste havde killing).

 

Og er der nogle der kan anbefale en god dyrlæge omkring Århus?

 

Håber i kan hjælpe :)

 

Hej min killing er også 12 uger og han får RC kitten. Han æder det op (men han er også et madøre) Så han kan desværre ikke have adgang 24/7. Men min killing vejer faktisk også 1100 (præcis vægt 1130, da jeg var til dyrelægen idag) Men min lille mis han er også en lille kælen, kærlig, aktiv, også madglad mis. Jeg syntes også at han var tynd i det, men var til dyrelægen idag og hun sagde vægten var helt fint. Så ja det er normalt de er lidt ranglede. ;)

 

Ved du om han evt. spiste op der hvor du fik ham fra?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...